Äntligen bredband!

oz_joj

Trådstartare
Idag fick jag äntligen bredband. Lyckades dessutom få igång allt alldeles själv vilket jag är fånigt stolt över med tanke på hur enkelt det var.
 
Jag fick mitt igår. :cool: Fick också igång det helt själv. När jag skulle igång i em så funkade det inte, funkade i fm, men det visade sig att det var brandväggen som ställde till det. :p
 
Hm, brandvägg och sådant får sambon fixa när han kommer hem. Det konstiga bara är att jag inte hittar någon ikon för att stänga ned uppkopplingen så den tycks vara på hela tiden, även efter att datorn varit avstängd. Nåja,det kostar åtminstone inget extra...
 
Kontrollpanelen/Nätverksanslutningar/Anslutning till lokalt nätverk - högerklicka och välj egenskaper.
Fliken: Allmänt - bocka i »Visa ikon i Meddelandefältet när jag är ansluten« Då kan du klicka på ikonen som ser ut som två datorer och välja inaktivera om du inte vill vara online.

Jag har lagt en genväg till "Anslutning till lokalt nätverk" på skrivbordet för att slippa gå via kontröllpanelen för att sedan aktivera.
 
1000 tack, man lär sig nya saker hela tiden. Nu syns den som ikon i fönstret men hur gör man genväg (antar att den försvinner när jag är icke ansluten)?
 
Gå samma väg som förra gången men välj »Skapa genväg« istället för »egenskaper«

Då får du en ruta där det står att det inte kan skapas en genväg här och så får du frågan om du vill lägga genvägen på skrivbordet istället. Välj ja där.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
626
Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 930
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 812
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp