Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker att dom är rätt dyra bara antiskällhalsbanden.
nja jag tycker att 1000kr är billigare än vräkning.. och sen kan man alltid sälja det vidare för 500kr. så då kostar de bara 500kr för att få tyst på den.
Usch, sånt där använder bara lata människor som inte orkar ta tag i problemen på egen hand.
Dessutom är skall i allmänhet ett naturligt beteende. jag tycker inte att man ska hindra hunden från att skälla helt eller skrämma/plåga den i samband med det. Har du inte pondus nog själv kanske du ska jobba med den istället. Min åsikt.
Har letat runt lite...
Biligast är tydligen vibrations halsband som avger ett ljud vid skall.
Någon som har erfarenhet av det?
Usch, sånt där använder bara lata människor som inte orkar ta tag i problemen på egen hand.
Dessutom är skall i allmänhet ett naturligt beteende. jag tycker inte att man ska hindra hunden från att skälla helt eller skrämma/plåga den i samband med det. Har du inte pondus nog själv kanske du ska jobba med den istället. Min åsikt.
Snacka om att dra alla över en kam. Nej(!), det är inte bara människor som inte orkar ta tag i problemen som använder sig av citronhalsband.
Jag har aldrig sett en hund bli rädd eller "plågad" av att ha ett citronhalsband. Oftast blir de mest förvånade och slutar skälla. Jag ser det som en hjälp när man själv inte kan träna hunden. Man kan inte själv alltid vara tillgänglig för att lära bort ett beteende. Sen hindrar man ju inte hunden att skälla helt. Oftast tar man ju av halsbandet när man är med hunden eller när man är ute osv. Jag skiter ärligt talat i hur naturligt det är för en hund att skälla. Om hunden ifårga stör hela huset genom att bara skälla för att få uppmärksamhet så kan lika gärna halsbandet som jag vara den som säger ifrån.