Antik vagn

gylle

Trådstartare
När vi köpte gården fick vi med en gammal antik vagn som stått i ett av förråden, nu behöver vi platsen och tänkte därför kolla om här finns någon som har en aning om vad det är vi har, hur gammal den kan vara och om det över huvudtaget är något värde på den ? Har själv inte en susning om någonting vad gäller vagnar, men anar ju att den är gammal.
Vagnen är nog i totalt orginalskick aldrig målad eller dylikt, på bilderna smutsig efter många år i förvaring. Det är järnhjul på den, rullar dock mkt lätt, någon form av järnplatta fram som gör att hela framhjulen är helt svängbara (och svänger lätt), skaklar saknas till den. "Flaket" är ca 1m x 2,10m och den är ungefär 1,20 hög.
Här kommer en del bilder.
DSC02690.jpg

DSC02701.jpg

DSC02699.jpg

DSC02696.jpg

DSC02691.jpg

DSC02687.jpg

DSC02684.jpg

DSC02694.jpg

Sv: Antik vagn

Jag vet tyvärr inte vad det är för modell av flakvagn, men jag önskar jag bodde närmare er, för då hade jag köpt den!:love:

Hej det är en lättare arbetsvagn kördes med par utan våg mellan hästarna samt enbet ,utan skaklar och tistelstång 500-1000 om hjulen är OK

Här i dom här trakterna där jag bor ( Gävleborgs län ) kallas dom där vagnarna för mjölkvagn som användes att hämta mjölken hos bönderna och kördes till mejeriet.
Hälsn. Fenton.

Beror nog på intresset. Inte en vagn som jag skulle köpa för det tilltänkta priset ialla fall;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka