Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I vilket sammanhang?
Alla antibiotikum biter ju inte på alla bakterier.
Skruvhålet (efter korsbandsoperation 6 månader tidigare) var fult infekterat. Efter tjugo dagars kur var hon dock helt ohalt - i tre-fyra dagar. Sen kom hältan tillbaks i full styrka, skruvhålet ömmade igen och ny antibiotikakur sattes in.Har det inte verkat inom tre dygn brukar man väl byta sort?
Skruvhålet (efter korsbandsoperation 6 månader tidigare) var fult infekterat. Efter tjugo dagars kur var hon dock helt ohalt - i tre-fyra dagar. Sen kom hältan tillbaks i full styrka, skruvhålet ömmade igen och ny antibiotikakur sattes in.
Den verkade snabbt, på två tre dagar var hon mer eller mindre ohalt igen, men hon ska äta minst tjugo dagar igen.
Det borde jag ju veta men hålet i mitt huvud tappar sådan information. Det är pga mitt dåliga minne jag glömmer att fråga vetrinären, jag får massor av info och frågar massor men kommer alltid på mer frågor när vet har stängt och då är Buke så nära.Är det osteomyelit de misstänker? Isf kan det krävas väldigt långa antibiotikabehandlingar ja.
Ja odling är gjord.Har man gjort någon odling?
Hos människor brukar det vara 6 månader, minst.Om infektionen sitter i skelettet behöver man ofta ge antiobiotika i några månader. I alla fall är det så på människor, borde vara liknande på hundar.