Antibiotika + alkohol

pepp

Trådstartare
Kan man kombinera? Kommer börja en 5-dagars kur idag och ska ha fest på lördag nämligen :banghead:
 
Sv: Antibiotika + alkohol

Inga problem att kombinera. Jag gick själv på antibiotika för nån månad sen och ordet alkohol nämndes inte ens i hela bipacksedeln. Så det är lugnt :)
 
Sv: Antibiotika + alkohol

Är det receptfri så ska det inte vara några problem men du behöver ju inte precis ta det innan du tar första alkoholhaltiga drycken.
 
Sv: Antibiotika + alkohol

Den går på recept. Man har ju typ hört att det kan slås ut, men det verkar bara vara en myt kanske!
 
Sv: Antibiotika + alkohol

Avopenin + kåvepenin är iaf lugnt med att kombinera med alkohol! Tror de mesta penicilin är lugnt men dem två är jag säkra på iaf (ätit dom och druckit samtidigt)
 
Sv: Antibiotika + alkohol

Beror på vilken sorts antibiotika det är, metronidazol ska tex absolut inte kombineras med alkohol. Vanligt penicillin brukar gå bra, men är man sjuk kanske man inte ska festa järnet oavsett.
 
Sv: Antibiotika + alkohol

Ååååh tack tellini för att du sa metronidazol! Hade tappat vilken sort det var trots att jag läste infektionskursen i våras :crazy:.
 
Sv: Antibiotika + alkohol

Dricker du måttligt när medicinen hunnit verka ordentligt, typ halva kuren, så är det ok enligt läkare jag frågat. Dricker man innan det vdrkar i ktoppen ät risken stor att man förstör kuren. Det gällde penicillin när jag frågade.
 
Sv: Antibiotika + alkohol

Nej man ska inte dricka alkohol när man har en infektion i kroppen. Din kropp har fullt upp med att bekämpa infektionen. Kroppen behöver inte få kämpa ytterligare genom att behöva ta hand om gifterna i alkoholen också.
Var snäll mot din kropp. Du får bara en.
 
Sv: Antibiotika + alkohol

Det är nog väldigt individuellt, själv drack jag i slutet på min kåvepeninkur för några år sedan, och jag var helt överkörd efter 1,5 öl. Funkade inte alls bra :(
 
Sv: Antibiotika + alkohol

Bestämt mig för att ställa in festen och ta min fem dagars kur ordentligt! :-)
 
Sv: Antibiotika + alkohol

Mjo men nu har jag fått munsår också, haha, allt kom på en gång; antibiotika, munsår och öroninfektion mmmmm
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 169
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 812
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 043
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp