Anti hårboll?

gul_zebra

Trådstartare
Som nybliven kattägare har man ju kikat lite i butikshyllorna, men inte riktigt vetat vad som faktiskt är bra och vad som är bluff så att säga ;) Det här anti hårboll-godiset, är det nånting att ha eller är det bara pengarna i sjön?
 
Sv: Anti hårboll?

Jag kanske är dåligt insatt men...
... har aldrig gett mina nått mot hårbollar och under de två åren jag haft min långhåriga har hon kräkts upp hårboll 3 gånger max.
Hade jag däremot haft problem hade jag sett över marknaden men isf valt ett foder som hjälper till om man har det problemet.

Så ja, jag tror det är pengar i sjön :)
 
Sv: Anti hårboll?

Jag har gett mina ett foder mot hårbollar, men jag märkte ingen skillnad. Misstänker att en godisbit inte kan göra någon större skillnad
 
Sv: Anti hårboll?

Jag har inte testat själv så egentligen ska jag kanske inte uttala mig :angel: Men jag är skeptisk. Jag tror snarare att det är individuellt hur mycket hårbollar en katt producerar, och att sådant godis nog inte har mer effekt än placebo. Jag försöker borsta/karda pälsen regelbundet på mina katter istället för att minska mängden lös päls så att säga ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Ska inleda med att säga att hjärte-katten är inlagd på djursjukhus, jag kan inte låta bli att googla mig blå men hittar nästan...
Svar
15
· Visningar
1 096
Senast: Snurrfia
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
740
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp