Anledningen är nog att man inte kan hålla muspekaren över tråden på en touch-skärm, alltså visas de hela tiden på plattor och telefoner.
Att de inte visas på datorer är med största säkerhet för att göra gränssnittet mindre plottrigt.
Jag anser nog att trådens ämne är det som skall avgöra om man är intresserad av att läsa den, direkt när man då för muspekaren till tråden ser man hur många sidor det är. Om man inte redan sett det på hur många inlägg tråden har.
Ärligt ser jag inte riktigt något jättebehov att ändra detta. Alla små ändringar från forumets standardbeteende kan göra det svårare längre fram vid större uppdateringar.
Jag full förståelse om du inte vill ändraoch med tanke på hur få svar den här tråden är tyder på att de flesta inte ser det som något problem.
Men jag ser det faktiskt som ganska besvärligt, att jag inte ser storleken på tråden är nog det minsta. Jag upplever det störande att siffror ploppar upp och försvinner medan jag scrollar upp och ner på sidan och när jag vill gå direkt till sista sidan i en tråd är det jobbigt att de små knapparna inte "sitter still". Samantaget så blir det både frustrerande och rörigt. Nu när jag börjat vänja mig vid det nya sättet att svara är det här det klart sämsta med det nya forumet tycker jag det känns så onödigt krånligt på något vis. I övrigt är jag väldigt nöjd med förändringarna.
Givetvis är ämnet det viktiga men ibland har man inte tid eller intresse nog för att läsa igenom ett stort antal sidor utan väljer då hellre en tråd med ett färre antal sidor.