Antal sidor i tråd

Idas

Trådstartare
Jag vet inte om detta tagits upp förut, men jag tycker det är lite jobbigt att antalet sidor i en tråd är "gömt" tills att man håller musen stilla över tråden. Det är lätt att man klickar in och börjar läsa för att sedan upptäcka att tråden är 80 sidor lång..

Skulle det inte funka att ha de rosa små boxarna med sidnummer synliga hela tiden? :)

@Hedinn
Om man klickar in på valfri kategori (t.ex Senior) så kan man inte se hur många sidor trådarna innehåller om man inte håller musen över varje tråd :) Tycker det blir lite svåröverskådligt vilka trådar som är "stora" och vilka som bara är en sida. Visserligen kan man jämföra siffrorna på antalet inlägg men..

Kanske bara jag som tycker det är jobbigt :D

@Idas Jodå, efter "beskrivningen" av tråden syns det rosa rutor med siffror i, det är de sista sidorna i tråden. Den här tråden har inga såna rutor eftersom det bara finns en sida än så länge, men kolla exempelvis "skillnader jämfört med gamla forumet" så är det rutor med siffrorna 45, 46 och 47 i, vilket innebär att det är 47 sidor i tråden. :)

@Hedinn
Problemet är att de bara syns om man håller muspekaren över dem. Det ger sämre överblick än förr då gick det snabbt att se vilka tårdar som hade många sidor nu blir det väldigt omständligt och tar lång tid.

@Hedinn
Problemet är att de bara syns om man håller muspekaren över dem. Det ger sämre överblick än förr då gick det snabbt att se vilka tårdar som hade många sidor nu blir det väldigt omständligt och tar lång tid.
Nej? Jag ser dem hela tiden. I alla fall på surfplattan, kan väl inte vara annorlunda på dator?

@glömmerallt @mandalaki Jag kollade på datorn nu och det stämmer, där syns de inte om man inte håller muspekaren över, så det är tydligen bara på surfplattor (och mobiler, kollade det med) som det fungerar så på. Nu använder jag knappt datorn alls, men det vore ju helt klart en positiv funktion att ha där också.

@Hedinn
Ja det vore jättebra att ha på datorn också, konstigt att det skiljer för jag ser ingen anledning till varför det skulle vara dolt på det ena men inte anrda när det gäller funktionen.

Jasså, det är olika alltså! Kan det ha att göra med webbläsaren? Jag använder Chrome.
Nej, jag använder Chrome på alla enheter, så det är enheterna det skiljer sig på. Vet ju dock inte hur det ser ut med andra webläsare på dator.

Anledningen är nog att man inte kan hålla muspekaren över tråden på en touch-skärm, alltså visas de hela tiden på plattor och telefoner.
Att de inte visas på datorer är med största säkerhet för att göra gränssnittet mindre plottrigt.
Jag anser nog att trådens ämne är det som skall avgöra om man är intresserad av att läsa den, direkt när man då för muspekaren till tråden ser man hur många sidor det är. Om man inte redan sett det på hur många inlägg tråden har.
Ärligt ser jag inte riktigt något jättebehov att ändra detta. Alla små ändringar från forumets standardbeteende kan göra det svårare längre fram vid större uppdateringar.

Anledningen är nog att man inte kan hålla muspekaren över tråden på en touch-skärm, alltså visas de hela tiden på plattor och telefoner.
Att de inte visas på datorer är med största säkerhet för att göra gränssnittet mindre plottrigt.
Jag anser nog att trådens ämne är det som skall avgöra om man är intresserad av att läsa den, direkt när man då för muspekaren till tråden ser man hur många sidor det är. Om man inte redan sett det på hur många inlägg tråden har.
Ärligt ser jag inte riktigt något jättebehov att ändra detta. Alla små ändringar från forumets standardbeteende kan göra det svårare längre fram vid större uppdateringar.

Aha, jag förstår! Tack för ditt svar :)

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 921
Senast: Nahar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 361
Senast: Yeah but
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 186
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka