antal placeringar och starter

P

Pyramus

Jag har fortfarande inte förstått hur man räknar om hur många placeringar det blir till antalet starter. Ngn som kan förklara?

Gäller det exaktsamma i dressyren?

Sv: antal placeringar och starter

Var fjärde startande ger en placering, så är det 3-4 starter är det 1 placerad 5-8 2 placerade osv. Måste vara minst 3 startande för att räknas som tävlingsklass

25% är placerade oavsett gren

okej, då fattar jag, altså ifall det e hmm. 35 starter blir det altså 8 placerade ? har ja fattat rätt ? Tack!

näj, isåfall måste dej ju blir 9 placerade ifall det är 35 startande :confused: *TRÖG*

ta antalet startande (inte anmälda eller startanmälda utan de som verkligen startar)
dela med 4
om det inte blir ett heltal, runda uppåt till heltal.
32/4=8 -> 8 placerade
33/4=8,25 -> rundas uppåt till 9 placerade
35/4 = 8,75 -> 9 placerade
36/4=9 -> 9 placerade

För att bli placerad så måste man dock ha fullföljt tävlingen.

I högre klasser kan det bli fler placerade, då är 2:an och 3:an alltid placerade oavsett antal startande (kan alltså i princip bli 3 placerade när det är 3 startande).

okej, då fattar ja, tack alla!

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 417
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 061
Senast: Bison
·
Tävling Det är äntligen dags att komma ut på tävlingsbanorna igen! :) Många år sen jag tävlade hoppning sist, så jag har uppdaterat mig genom...
Svar
3
· Visningar
1 270
Senast: WS6
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka