Ansöka om lån

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 133
  • Visningar Visningar 14 667
Tycker Klarna är superbra, förutsatt att man betalar fakturan när man ska och inte delbetalar. Räntan är ju rätt saftig annars, å andra sidan är det väl sällan någon har Klarnaskuld på typ 100k får man hoppas.

Jag använder också klarna men betalar inom de 14 dagarna man ska (om man väljer det alternativet). Blev förbannad en gång när ett företag gjorde fel och satt inne med ett par tusenlappar och jag utan vara i typ 3 månader. Brukar därför välja klarna och få hem varan först och sen betala i appen.
Dock inte att rekommendera om man har svårt att hålla i pengar på något vis. Det är så lätt att klicka hem saker på det viset, så det finns nog de med höga klarnaskulder.

Jag använder också klarna men betalar inom de 14 dagarna man ska (om man väljer det alternativet). Blev förbannad en gång när ett företag gjorde fel och satt inne med ett par tusenlappar och jag utan vara i typ 3 månader. Brukar därför välja klarna och få hem varan först och sen betala i appen.
Dock inte att rekommendera om man har svårt att hålla i pengar på något vis. Det är så lätt att klicka hem saker på det viset, så det finns nog de med höga klarnaskulder.
Jag tycker det är alldeles för lätt för att betala sedan. Brukar oftast betala det månaden där på, så jag blir av med lånet hyfsar snabbt. Men sedan har jag satt det i system, så att så fort det är avbetalt gör jag samma sak igen. :banghead:
Så jäkla dumt och onödigt.

Jag tycker det är alldeles för lätt för att betala sedan. Brukar oftast betala det månaden där på, så jag blir av med lånet hyfsar snabbt. Men sedan har jag satt det i system, så att så fort det är avbetalt gör jag samma sak igen. :banghead:

För lätt att betala?

Jag har alltid lagt undan pengar till det jag köpt. Som tex när jag köpte skor till barnet förra veckan så kom de hem och hon hann pröva och se så storleken stämde innan jag betalade. Det är typ såna köp jag gör. Och apoteket med alla mediciner. Går ett apotek här i månaden så bara klickar hem allt vi ska ha och betalar när det kommit. Men du menar mer impulsköp som är återkommande varje månad?

För lätt att betala?

Jag har alltid lagt undan pengar till det jag köpt. Som tex när jag köpte skor till barnet förra veckan så kom de hem och hon hann pröva och se så storleken stämde innan jag betalade. Det är typ såna köp jag gör. Och apoteket med alla mediciner. Går ett apotek här i månaden så bara klickar hem allt vi ska ha och betalar när det kommit. Men du menar mer impulsköp som är återkommande varje månad?
Jag har alltid gjort så innan, sparat och sedan handlat.
Men detta året har det vänt, jag handlar för att sedan spara ihop så att jag kan betala av. Handlar igen, sparar för att betala av.

För lätt att betala?

Gissar att det är ''för lätt'' att beställa :) Jag impulsshoppar ibland, men är minst lika bra på att returnera haha. Senast idag var jag iväg med 5 paket som skulle tillbaka. Det var dock bara ett av de som var impulsköp, de andra var jag inte nöjd med alt hade köpt hem i flera storlekar (skor) för att prova. Då är som du säger Klarna perfekt när en vill prova först och inte behöva ligga ute med pengar.

Jag har alltid gjort så innan, sparat och sedan handlat.
Men detta året har det vänt, jag handlar för att sedan spara ihop så att jag kan betala av. Handlar igen, sparar för att betala av.

Aha. Men då är rådet att försöka bryta mönstret. Du ser ju själv att det börjar gå åt fel håll. Jag använder det mer strategiskt att butiken inte får pengarna innan jag får varan och det känns tryggt. Men det blir helt fel när du måste spara för att betala av. Hoppas du fixar att vända det.

Gissar att det är ''för lätt'' att beställa :) Jag impulsshoppar ibland, men är minst lika bra på att returnera haha. Senast idag var jag iväg med 5 paket som skulle tillbaka. Det var dock bara ett av de som var impulsköp, de andra var jag inte nöjd med alt hade köpt hem i flera storlekar (skor) för att prova. Då är som du säger Klarna perfekt när en vill prova först och inte behöva ligga ute med pengar.

Gud kommer ihåg en mycket vin-relaterad afton då jag spontanshoppade en Gucciväska på Guccis hemsida... därefter köpte årskort på Kungliga Operan. Och dagen efter väcktes jag av att det knackade på dörren och möttes av en främmande kvinna. Hon bara "hej det är städfirman du beställde".

:rofl:

Men alltså ingen tvingar ju dig att betala sedan, rent krasst ;) Är väl rent allmänt lätt att konsumera i dagens samhälle? Du kanske borde flytta till ngt kommunistiskt land? I Kuba fanns typ en affär och där kunde du välja mellan tre olika konserver typ. Kanske något? ;) Dessutom typ ingen wifi så nätshopping är också mer eller mindre omöjligt. Paypal var även spärrat jorååå :angel: :D

Är det verkligen så bra att rekommendera en person att låna 30k och betala tillbaka 16k direkt när personen bevisligen har svårt att stå emot att handla på dåliga krediter. Det låter som ett läge där man kanske inte kan stå emot och spenderar de 16k istället för att betala in dem...
Att TS har svårt att stå emot att handla på dåliga krediter var ingenting som framgick i trådstarten.

Jag tolkade trådstarten som att @pepp tänkt igenom alternativet med ett lån från Handelsbanken och tyckte att det var en bra idé, men att det sen fallerade på att hon inte kunde låna exakt den summan hon behövde. Så då gav jag ett tips på hur hon kunde tänka istället. Jag tänkte ju självklart också att hon är kapabel till att själv bestämma huruvida mitt tips passar hennes situation eller inte, eftersom jag tycker att hon i andra sammanhang här på forumet verkar vara en vettig och fullt rimlig person.

Jag går ju inte in i en trådstart och antar att personen som startat tråden inte kan tänka för sig själv.

@pepp

Swedbank verkar ha 20" som gräns på liknande lån som du kollat på handelsbanken. Det är ju 10" mindre så sök det isf och så får du ju 6000 kr över att hålla i.
Annars har Nordea 10" som minsta ser jag nu! :)

Rent generellt tänker jag att det kanske kan vara bra att använda sig av banken där man har tillgångar och lönekonto osv i. Tänker att de kanske då är mer välvilligt inställda att hjälpa till om man redan är kund i banken liksom? Men jag kan ha fel!

Rent generellt tänker jag att det kanske kan vara bra att använda sig av banken där man har tillgångar och lönekonto osv i. Tänker att de kanske då är mer välvilligt inställda att hjälpa till om man redan är kund i banken liksom? Men jag kan ha fel!

Dom har redan nekat eftersom hon lånade för lite..

Men alltså ingen tvingar ju dig att betala sedan, rent krasst ;) Är väl rent allmänt lätt att konsumera i dagens samhälle? Du kanske borde flytta till ngt kommunistiskt land? I Kuba fanns typ en affär och där kunde du välja mellan tre olika konserver typ. Kanske något? ;) Dessutom typ ingen wifi så nätshopping är också mer eller mindre omöjligt. Paypal var även spärrat jorååå :angel: :D
Nej, det var mest en reflektion från min sida om hur jäkla lätt det är att hamna fel.

Jag ansökte hos Coop idag :)
Nordea hade en ränta på 12.31%, hos Coop fick jag 4.95%.

Minimum var 15000 kr, så 1000 kr lägger jag då undan tills första avbetalning.

Så bra! Härligt att du hittade ett vettigt alternativ :)
Men vad mycket ränta Nordea hade. Tyckte den låg lägre när jag kikade igår men jag var trött så kanske snubblade på någon siffra :p

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 681
Senast: Mia_R
·
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade... 2 3
Svar
56
· Visningar
2 167
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 039
Senast: Twihard
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
667
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka