O
Olinda
Sv: Anordna tävling för att få utfärda licenser?
Vad är för långt för att inte kunna arrangera tillsammans?? Lika långt som man kan tänka sig att åka och tävla eller måste det ligga inom en mils radie? Är man orutinerad så börjar man smått men lär sig väldigt mycket för varje tävling vad men borde ändra på.
Det är precis det jag menar, antingen hyra en helt själva eller göra det tillsammans, en del har anläggning men kan inget en annan har kunskapen men ingen plats att vara på, tänk vad bra det förmodligen blir när de slår sig ihop och anordnar en tävling tillsammans.
När vår klubb skulle ha en fälttävlanstävling så åkte flertalet av oss till en annan klubb i distriktet med stor erfarenhet och "pryade" på deras tävling, det var mycket lärorikt för oss och de blev glada för den hjälp de fick, vilket innebar att flera av deras fuktionärer kontaktade oss för att hjälpa till på vår tävling, likaså när vi senare körde internationellt så kom det frivilliga funktionärer från klubbar både 25 och 35 mil bort
Lady_S skrev:Jag förstår att problemet finns, men jag tror att den här regeln kommer ha motsatt verkan än vad som är tänkt. Klubbar som inte kan anordna tävlingar pga dålig anläggning, lite/orutinerat folk osv. kommer förlora sina ryttare som tävlar på regionala tävlingar och uppåt! Det i sin tur ger att det aldrig blir några rutinerade tävlingsmänniskor i klubben som kan hålla i tävlingarna! Så fort det kommer några människor som börjar bli rutinerade nog för att anordna tävling blir de ju tvungna att byta klubb! Visserligen kommer några klubbar bli större och större då och ha mer folk till att anordna tävlingar, men det blir ju fortfarande samma klubbar som får anordna tävlingarna gång på gång.
Visst skulle klubbarna kunna gå ihop om att anordna tävling, men tänk på Norrlandsklubbarna då. De ligger inte alltid så nära varandra. Ska vi hindra den klubb som ligger för långt från de andra klubbarna att utvecklas?
Vad är för långt för att inte kunna arrangera tillsammans?? Lika långt som man kan tänka sig att åka och tävla eller måste det ligga inom en mils radie? Är man orutinerad så börjar man smått men lär sig väldigt mycket för varje tävling vad men borde ändra på.
Lady_S skrev:Angående tävlingsklubbar så ska jag fara på en tävling anordnad av en sådan om ett par veckor. De hyr anläggningen av en annan klubb. Detta borde egentligen vara en superb lösning! I tävlingsklubbar finns ju bara tävlingsfolk och vilka vore bättre att anordna tävlingar än de som har erfarenhet från "andra sidan"?
Det är precis det jag menar, antingen hyra en helt själva eller göra det tillsammans, en del har anläggning men kan inget en annan har kunskapen men ingen plats att vara på, tänk vad bra det förmodligen blir när de slår sig ihop och anordnar en tävling tillsammans.
När vår klubb skulle ha en fälttävlanstävling så åkte flertalet av oss till en annan klubb i distriktet med stor erfarenhet och "pryade" på deras tävling, det var mycket lärorikt för oss och de blev glada för den hjälp de fick, vilket innebar att flera av deras fuktionärer kontaktade oss för att hjälpa till på vår tävling, likaså när vi senare körde internationellt så kom det frivilliga funktionärer från klubbar både 25 och 35 mil bort