Ännu mera otur *Marsvin*

Z

Zawilca

*Lite bakgrundshistoria*

Mina två små marsvin köpte jag i slutet av förra sommaren. För ungefär två månader sedan så upptäckte jag att den ena "Lilly" hade svårt att gå med bakbenen. Åkte därför direkt in på klinik dagen efter. Har alltid gett dem extra C-vitaminer i spruta direkt i munnen men fick öka på det. Nu för ungefär en månad sedan så är hon helt återställd efter antibiotika också.

MEN, imorse satte jag mej ned vid buren för att ge dem den dagliga dosen C-vitamin och vad är det jag ser. Lilly har fått vad jag tror är gråstarr, plus att ögonvrån liksom hänger. Hon kniper även igen med ögat.
Har alltså en tid nu klockan halv tre då jag ska in med henne.. Hoppas verkligen att det går bra :cry:

En fråga, bör jag ta med mig det andra marsvinet också som sällskap?

Sv: Ännu mera otur *Marsvin*

Det låter jobbigt för dig och marsvinet. Hoppas hon blir frisk snart.

När jag var hos vet. med mitt marsvin tog jag inte med den andra, det skulle bara bli krångligt. Så jag skulle inte ta med det andra.

Gissa om tur i oturen! Kom precis hem nu och det visade sig att hon hade ett jättelångt höstrå som satt inkilat vid ögat. Veterinären tog bort det och droppade några vätskor som skulle få bort grumligheten i ögat. Hon sade att det var tur att det var ganska ytligt. Ska nu ge henne antibiotikadroppar i ögat i sju dagar och sedan gå på återbesök :laugh:

Jag tog inte med det andra marsvinet så den satt där hemma i buren och skrek tills kompisen kom tillbaka :p

Tänkte säga till dig att det kunde vara ett höstrå.

Min yngsta marsvinstjej lyckades få en tjock grå hinna över sitt ena öga strax innan jag försäkrade henne.
Dock får jag ur ett höstrå ur ögat och sen ger jag det ett par dagar och då var det bra igen.

Vilken tur att det inte var nåt värre.
Usch vad ont det måste göra med ett höstrå i ögat.
Mitt ena marsvin fick det förut, hennes öga blev helt bra efter behandling.
Trodde också att hon blivit blind först, för hon visade inga som helst symtom utom att ögat blev grått. Sen nån dag senare såg jag höstrået....Aj.

Liknande trådar

F
Övr. Djur Hej! Jag har ett litet marsvin som är snart två år gammal. Hon bor ihop med en kaninhona och har gjort så i hela sitt liv. Jag "tog...
Svar
10
· Visningar
1 907
Senast: Flash
·
M
Övr. Djur Jag märker på mitt marsvin att han börjar på att bli gammal nu ( 5 år och 7 månader). Han ligger mest och sover, magen har krånglat en...
Svar
8
· Visningar
2 076
Senast: Bison
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 002
Senast: Araminta
·
Övr. Katt Det är tydligen eländes-skov just nu.. Bork, Vision och nu den friskaste av dem alla - gammelkatten Nisse. 20 år i år och inte visat...
Svar
5
· Visningar
1 012
Senast: FairLady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama