Ännu en torrfodertråd..

bollen__

Trådstartare
Jag skall byta torrfoder då jag tycker att han inte riktigt funkar hundra på detta. Tycker att han bajsar, fiser och dricker mycket. Han äter Magnussons meat & biscuit nu, samt antingen fodax eller vom og hundemat.
Jag vill ha ett torrfoder att ge då jag tycker att det känns lättare när man åker bort, eller har hundvakt.

Fick tips att Arion har ett spannmålsfritt foder, är det något att ha?
Har annars kikat på Acana, Orijen och Taste of the wild. Problemet är att de är ganska dyra, och jag är student..samtidigt så räcker ju en säck länge när han äter färskfoder också.

Vill ha ett foder som de inte stoppat i en massa hokuspokus i typ. Känner mig lite avskräckt när det är långa innehållsförteckningar och jag inte ens vet vad det är för något som är stoppat i!

Tips?
 
Mina får taste of the wild och det mår de fint av på alla sätt och vis.

Fast å andra sidan så har jag aldrig haft nån hund som mått dåligt av något foder heller av alla de olika (högenergi)foder jag gett hundarna genom åren..
 
Standart innehåller förvisso spannmål men inget hokus pokus. Enkel och ren innehållsförteckning. Vår har blivit jättefin sen jag blev tipsad om det :)
 
Kan du inte köpa på dig ett lager av Fodax frystorkade om det inte är så ofta som du vill ge torrt?
Det ska bara blötläggas några minuter.
Vi hade det till Ladda när vi campade drygt två veckor i somras, funkade prima!
 
Kan du inte köpa på dig ett lager av Fodax frystorkade om det inte är så ofta som du vill ge torrt?
Det ska bara blötläggas några minuter.
Vi hade det till Ladda när vi campade drygt två veckor i somras, funkade prima!
Visste inte att det fanns, det låter ju som ett smart alternativ! :)
 
Jag kastade mig in i tråden för att rekommendera Magnussons Meat & Bisquit, men det verkar ju bortkastat :D