Ännu en Manduca har hittat hem!

nevin

Trådstartare
Kolla vad som väntade på mig när jag kom hem från sjalträffen idag:
Manduca Limited Edition LemonGrass, köpt enbart för färgens skull!

24418905.jpg

24418909.jpg

24418902.jpg

Och så hade en sån här kommit med i samma paket:
MaM Upgrade bärjacka, på rea just nu så jag var tvungen att slå till...
24418944.jpg

Hur skön som helst att mysa i:

24418944.jpg

Sv: Ännu en Manduca har hittat hem!

Jag blir lika förvånad varje gång jag ser att det bor en "riktig" människa bakom din avatar. :D
En riktig människa med ett maniskt behov av bärföremål. ;)
Manducan är superfin!! (Denna oxå. ;))

Ja, jag är nog lite manisk kanske, det är är det 15:e bärdonet som flyttar in här sedan december 07.... En manduca har jag sålt för att finansiera den bruna, men nu är det trögt på marknaden, så jag sparar det jag har (14 hemma...) och syr om lite istället.

Ska försöka få tag i en till trikåsjal, eller rättare, jags ka övertala sambon om nyttan av en till! Den är vacker som få, men kostar 1200 spänn ny....

och så kom jag på, en Mimmis skrynklade vill jag ha med, bara för att kunna färga den som jag vill ha den!

Jag har börjat sy egna tygblöjor nu med, så det lär ju lille ha en ganska bra samling av snart! Manisk, jag? Nja, lite kanske...

Senast ändrad:

Jättefin! :)
Kan vi inte få en visning av hela samlingen? :laugh:

Kan det vara en marimekko-trikå, eller?

och så kom jag på, en Mimmis skrynklade vill jag ha med, bara för att kunna färga den som jag vill ha den!
Psst, kolla mimmis på tradera... :angel:

Det är en Didymos, Lilja Petrol, eller möjligtvis den med fiskar. Men om jag köper den från danmark blir det snordyrt tyvärr.....

tradera finkammas av mig varje dag, morgon och kväll :D

Hur är dem och bära i?
Har en BabyBjörn men får så satans ont i ryggen av den.

Vet inte vart du bor, men om du ska till UnderbaraBarn-mässan i helgen så finns det Manduca där, hos Babyde***n :banana:

Annars får du åka på en sjalträff (sjalbarn.se), så du får prova, det är stor skillnad i hur barnet sitter och man fördelar vikten mkt bättre eftersom det är rejäla axelband, en rem mellan axelbanden och avbärarbälte ("midjebandet").

Jag som är höggravid och har ryggont redan från början bär lätt min 13kiloskille ett par timmar i den här. Nu bär jag på ryggen för att inte bli så framtung, men den är lika lätt att bära med på mage eller höft.

Som Lydia säger så avlastar den mycket bra med hjälp av ett rejält midjebälte och riktigt sköna armremmar, den är också ergonomisk för din bebis med rätt sittställning för både rygg och höfter.

Jag rekommenderar den starkt, och även en sjalträff där du kan få prova den. Eller så åker man till butik som säljer den och provar, mässan är ju också ett jättebra förslag! (dit skulle jag inmorgon men vi kommer inte iväg på grund av vädret...) Bor du i närheten av någon som har en kan du säkert få prova den där med!

Åh, den är också fin!! Tyvärr har jag sålt min, för att finansiera KonaCoffe. Och den gula är finansierad med... eh.... sjalar som ska säljas :D

Hm. Om inte jag har fattat det hela fel så bor du och Nevin inte så långt ifrån varandra. (Eller mig för den delen... Men jag har varken bebis eller sele, så det gör varken till eller från).

Och jag har premiärburit min snutta i min vita manduca igår! Hon kändes inte tyngre än en kamera dinglandes på magen! Var ute och gick i 1 timme 3,7 km. Har oxå köpt en brun/beige MAM Deluxe bärskydd. Fryser gör hon definitivt inte iallafall! Däremot är det väldigt klumpigt på ett spädbarn med overall. Men det är kanske för kallt med tjock tröja och strumpbyxor under byxorna endast? Är ju 3 + ute här i gbg ca bara men sol och igår helt vindstilla. Funderar annars på om man kunde vika en filt runt henne istället, slätt bakom ryggen och vika över kroppen utanför spädbarnsinsatsen? Sålänge det är såhär milt ute...

Jag klär min kille i ganska tunna byxor, en långarmad body och strumpor. Över det har han raggsockar och babylegs på benen, en tjock tröja på överkroppen, samt mössa och vantar.

Är det sambon som bär har lillen en ganska bred halsduk som man kan breda över hans axlar och armar, han använder inte bärjacka.

Jag har bärjacka, så jag skippar även tjocktröjan så länge det är plusgrader ute, tar istället en vanlig tröja över bodyn.

Finns dom i vanliga affärer eller är det special för att hitta såna?

Mina är vanliga benvärmare som min kompis tagit av lit ochsatt på en applikation, annars är det bara att söka på nätet, skulle tro att det finns massor av försäljare :laugh:

Jag har för övrigt "råkat" handla en sjal och en sele till.....

En Mimis krinklade batik, den är sååå vacker, så jag var tvungen att ha den! Bild kommer, troligen redan i morgon!

En Alpino Drake (sele), som kommer i veckan med, det kommer bild på den skönheten, den är underbart vacker :love:

Liknande trådar

F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 669
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar