Ännu en foderfråga

C

Clintan

Tycker det här med foder är en djungel. Vad ger ni era hundar för torrfoder? Jag ger mina Doggy (röd) till 11 mån Jämthund och vår 5 åriga tax. Vår 17 v gamla Petit Basset valp får Doggy Junior. Taxen och Petiten tycker att Doggy är helt ok, men jämten är det värre med. Han är inte överförtjust. Har provat ge honom Lone Star också, men det vägrade han i stort sett att äta. Finns det något torrfoder som verkar "smaka gott". Ett tag fick han färskfoder och tyckte det var helt ok och blev jättefin i pälsen av det, men sambon vill helst inte att de ska äta färskfoder då han tycker det är för kladdigt. Han fick städa hela kylen efter att det hade läckt. :D

det är väl bara att prova sig fram med små säckar. mina har lone star och kastar i sig maten på nolltid. har för mig att doggy innehåller alltförmycket salt för att vara lämpligt som hundfoder...?

Min labbe äter Nutro Choise och gillar verkligen det. Jag har läst att Doggy inte innehåller allt det viktiga utan mest är som kex. Gå till en bra djuraffär och fråga!

AHA...en fråga till Labbefolk.... :p
Jag fick med en säck torrfoder från förre ägaren till vovven,det heter Frank´s ProGold.
Jag som inte har någon hunderfarenhet längre vet inte hur pass bra detta foder är,på min tid(dvs 15-20 år sedan) så använde vi Pedigree Pal.
Jag skulle vilja använda Royal,samma som katterna fast hundfodret såklart,hur är deras nya labbefoder???

Tacksam för svar. :D

ingen aning. men man kanske inte ska ge det mest energirika fodret till en labbe :smirk:. mina hundar är mycket lättfödda båda två så därför väljer jag ett mittimellanfoder.

ett exempel på mittimelleanfoder.... :D
Vad är det för skillnad på en jaktlabbe och en vanlig????
5000:-frågan.... :angel: :angel:

Min schäfertik får Royal Canins Schäfervariant, som kom ut i höstas. Det luktar så mumsigt att t.o.m. jag blir hungrig!

Testade för skoj skull när det kom ut (letade efter ett bra vuxenfoder) och hon fullkomligen älskar det!

Hej
Använder till min lilla valp Royal Canin Junior
Funkar bra
( Hon är rottweiler)

Fodax (fruset färskfoder) och Axess Premium. Mest Fodax. Axess för att de skall kunna äta torrfoder nån dag om vi åker i väg och inte har Fodax med oss.

många jakthundraser har en jakttyp och showtyp (jmfr irländsk röd setter). utseendemässigt är en jaktlabbe mindre och ädlare, har en slätare päls och, konstigt nog, en tunnare svans...? vad jag har hört så har jaktlabbar även inslag av bc, och de räknas som rena jaktlabbar efter 4 generationer. men det kanske bara är en myt? fast i min labbes papper står det att han är jaktlabbe och det skulle i så fall förklara att han har lite vita hår på underläppen, halsen, ena tån och i ljumskarna... hmmm... jag tror att jag har blivit lurad :eek: :idea: :o

jag andvänder ett foder som heter axsess det är jäääättte bra pga av att de inte har några konserverings ämnen eller färg ämnen min hund åt detta även hos uppfödaren som ja köpte henne hos kostar runt 80 kronor på willys/willys hemma testa de ser lite tråkigt ut men mina hundar kastar sig över detta och de är jätte bra för min tik som har en halv kass mage :bow:

Doggy har jag enbart dåliga erfarenheter av :crazy: Inte tillrcäkligt mycket av det som behövs, alldeles för mycket vete (= hunden skiter ut 80% av maten ut att tillgodogöra sig allt i den) och inte såå många som tycker att det är direkt gott.

Jag tycker om Royal och Klass (färskfoder) bäst. Purina Pro Plan har bättrat sig en del, Hill's är ganska bra.. Kommer inte på något mer sådär på rak arm nu, förutom Nutro som brukar funka bra också!

Tycker också att de skiter mycket av Doggy :D. Taxen åt Canami i höstas och blev jättefin av det, men så hörde jag att det är många som blivit dåliga i magen av det, så jag har inte vågat prova det på jämten. Någon som har erfarenhet av det? Har kompisar som fodrar med Nutra Nuggets och tycker det är bra. Har även tänkt på Purina Pro Plan, med anledning av att vi får 20% rabatt eftersom sambon är medlem i Jägarförbundet. Det jag tyckte verkade bra med dem att det går betydligt mindre mat åt än det gör med Doggyn. Detta är kanske generellt för de dyrare fodren. Tycker att Royal Canin verkar bra. Hade en provpåse hemma på Hills och det verkade han gilla, men det är ju svindyrt :crazy:. Hur är det med ANF och Precept, är det samma som Lone Star eller är det helt skilda märken. De gör ju reklam på samma broschyrer. Är det olika tillverkare eller samma?

Jag ger min dobermann doggy (blåa) eftersom hans förra ägare gav honom det. Men jag är inte alls nöjd och vet inte vad jag ska byta till. Det finns ju en massa specialfoder som kanske skulle passa men det är så fasligt dyrt så det har jag inte råd med.

Liknande trådar

Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 388
Senast: calm
·
Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
2 094
Senast: Luktpion
·
Hundhälsa Min hund har inte ätit sitt torrfoder på 1,5 vecka nu... Jag ger henne inget till minimalt med godis på promenader, men vi tränar...
Svar
1
· Visningar
3 904
Hundhälsa Min hund har totalt tröttnat på Standardt efter dryga 1,5 år. Näst intill omöjligt att få henne att äta så mkt som hon behöver få i sig...
Svar
15
· Visningar
6 708
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur