Ännu en anmälan om sexövergrepp på häst

Det finns såklart inga ord mer än 🤬🤬🤬
Men, jag undrar om hästarna varit utan tillsyn mellan dessa datum som nämns 19-24/7?
Jag själv visiterar mina hästar dagligen på bete oftast två gr om dagen till och med. Om hästarna varit utan tillsyn dessa dagarna så är även det 👎👎👎

Det finns såklart inga ord mer än 🤬🤬🤬
Men, jag undrar om hästarna varit utan tillsyn mellan dessa datum som nämns 19-24/7?
Jag själv visiterar mina hästar dagligen på bete oftast två gr om dagen till och med. Om hästarna varit utan tillsyn dessa dagarna så är även det 👎👎👎
Det är tyvärr många som lämnar hästar utan daglig tillsyn när dom går på bete..dom släpps ut och tittas till då och då. Många som "tittar till hästarna" tittar ju inte särskilt noga heller utan ser att dom står upp och verkar hela. Bete är sällan en bra tid för hästar av många anledningar.

Det är tyvärr många som lämnar hästar utan daglig tillsyn när dom går på bete..dom släpps ut och tittas till då och då. Många som "tittar till hästarna" tittar ju inte särskilt noga heller utan ser att dom står upp och verkar hela. Bete är sällan en bra tid för hästar av många anledningar.

När jag googlade precis kom jag in på en text på länstyrelsen sida där det står att alla djur på bete ska ha daglig tillsyn. Tycker det är för jäkligt att inte kolla sina djur dagligen. Alla som håller på med just hästar vet hur dyrt det är..

När jag googlade precis kom jag in på en text på länstyrelsen sida där det står att alla djur på bete ska ha daglig tillsyn. Tycker det är för jäkligt att inte kolla sina djur dagligen. Alla som håller på med just hästar vet hur dyrt det är..
De får kanske daglig tillsyn men inte daglig visitering.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Polisen kallades till Kungsbacka kommun under tisdagen efter att en man misstänks ha begått ett övergrepp mot en häst. Vittnen ska ha...
Svar
1
· Visningar
294
Senast: Marita73
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En kvinna i Kungsbacka kommun har åtalats misstänkt för djurplågeri sedan hon låtit bli att sköta om en häst.
Svar
0
· Visningar
348
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En man misstänks ha släppt ut sin grannes hästar och en av dem fick avlivas. Nu utreds händelsen av polis.
Svar
0
· Visningar
222
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En man i 30-årsåldern har häktats misstänkt för flera fall av sexuella övergrepp mot barn i Sundsvalls kommun. Det här var Sundsvalls...
Svar
1
· Visningar
1 065
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama