- Svar: 5
- Visningar: 699
I går berättade vår tidning om ett misstänkt sexövergrepp på en häst i Hultsfreds kommun. I Västervik har polisen mottagit en anmälan om en liknande händelse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I går berättade vår tidning om ett misstänkt sexövergrepp på en häst i Hultsfreds kommun. I Västervik har polisen mottagit en anmälan om en liknande händelse.
Det är tyvärr många som lämnar hästar utan daglig tillsyn när dom går på bete..dom släpps ut och tittas till då och då. Många som "tittar till hästarna" tittar ju inte särskilt noga heller utan ser att dom står upp och verkar hela. Bete är sällan en bra tid för hästar av många anledningar.Det finns såklart inga ord mer än
Men, jag undrar om hästarna varit utan tillsyn mellan dessa datum som nämns 19-24/7?
Jag själv visiterar mina hästar dagligen på bete oftast två gr om dagen till och med. Om hästarna varit utan tillsyn dessa dagarna så är även det
Det är tyvärr många som lämnar hästar utan daglig tillsyn när dom går på bete..dom släpps ut och tittas till då och då. Många som "tittar till hästarna" tittar ju inte särskilt noga heller utan ser att dom står upp och verkar hela. Bete är sällan en bra tid för hästar av många anledningar.
De får kanske daglig tillsyn men inte daglig visitering.När jag googlade precis kom jag in på en text på länstyrelsen sida där det står att alla djur på bete ska ha daglig tillsyn. Tycker det är för jäkligt att inte kolla sina djur dagligen. Alla som håller på med just hästar vet hur dyrt det är..