Annorlunda stil...

IvoryTower

Trådstartare
Var ute alldeles nyss och hämtade posten.
Och precis mittemot min uppfart slutar/börjar en rakbana.
En kusk va ute o körde och jag har aldrig sett en häst springa på de sätt som hästen gjorde. Halsen och huvudet var helt utsträckt rakt fram. Extremt rak alltså, de va nästan så manken va högsta punkt på hästen! :p Om den skulle hamna på målfoto (dvs om den e utan käk) så skulle den helt garanterat vinna!!! ;)
Och de det är sällan man ser en häst ta i så mycke som den här gjorde och speciellt inte eftersom det inga andra hästar va ute... :)

Kanske meningslös tråd men när man ser så många olika travare varje dag är det kul att titta just på stilen de har.

Sv: Annorlunda stil...

Vårt varmblodssto springer på det viset, huvet rakt fram/ned, öronen bakåt och så drar hon på med bakvagnen. Hon ser ut som en orm :). Nu är hon dräktig och går ännu bredare med bakbenen än vanligt. Ser väldigt lustigt ut.
Nu är hon inte travhäst längre, de lopp hon gjorde hoppade hon ut sig, så nu rids hon bara.
Det är förskräckligt läskigt när hon drar på med den traven, men nu är hon westerntränad så hon har lärt sig att korta ner sig.

Har fått betäckningsråd till sommaren, så att man ska kunna ta tillvara på det sättet att springa på.
Kan inget om trav men vill lära mig mer...en ny hobby kanske...

Liknande trådar

Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 428
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 647
Senast: Ramona
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 506
Senast: Lager
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar