Annorlunda soffbord

Winni

Trådstartare
Är det någon som har ett litet udda, annorlunda soffbord hemma? Själv skulle jag vilja ha ett gammalt bord omgjort till soffbord, hemmabygge eller vackert/fult alltså inte någon ny dussinvara.

Har ni ett sånt eller kanske ett vanligt möbelvaruhusbord som ni satt en egen prägling på?

In med bilder. Skulle vara så himla kul att se era kreativt skapade, loppisfynd och udda soffbord.

Senast ändrad:
Sv: Annorlunda soffbord

Mitt är inte så litet, men jag köpte det på auktion, obehandlat. Av alla märkningar att döma är det ett äkta kinesiskt bord som någon har tagit hit. Det var i väldigt fint skick, i ett ljust hårt träslag som jag inte har identifierat, men jag målade det vitt i högblank lackfärg.

Bilden är några månader gammal, men bordet ser likadant ut.

kyrkansadellgenheten008.jpg

Om det är så speciellt vet jag inte, men jag har det här satsbordet i mahogny som soffbord. 450 kr på blocket.

DSC00063-1.jpg

Har det ibland stående såhär (ursäkta den katastrofala bilden):

DSC00231.jpg

Lackbord från IKEA är vanliga som soffbord, och så här kan man piffa till dem lite (tapetserat):

DSC00239.jpg

Mitt egendesignade och egenbyggda soffbord. Dålig bild men här är det med i allefall.

28984490.jpg

:laugh:

Min kompis har ett supertufft soffbord - IKEAs klösträd som hon lagt ner ist för att hänga på väggen. Jättesnyggt är det med de låga mörka fotöljerna och sittkuddarna som hon har till.. :love:

75944_PE195187_S4.jpg

Kan ju tilläggas att hon har Indien-tema hemma ;)

Jättekul! Älskar när folk gör något helt annat en det var tänkt att användas till :D

Skivan är i betong, även den har jag fixat till.

:laugh:

Vi har ett loppisfynd som vi målat vitt. Jag tror att det kommer att passa jättebra, vi ville ha något lite nättare.

före
090714-090721+%2819%29.JPG

090726.JPG

Kommer bättre bilder då vi äntligen är klara med tv-rummet.

Jag älskar min mammas soffbord, i trä med glasskiva och en utdragbar låda så att man kan byta "inredning" under glasskivan och det går därmed att variera hur mycket som helst. Underbart och har aldrig sett nån annan ha det.

Tycker givetvis om mitt eget också, stenbord i skiffer. Har tyvärr inga bilder än för tillfället.

Mitt är inte så litet, men jag köpte det på auktion, obehandlat. Av alla märkningar att döma är det ett äkta kinesiskt bord som någon har tagit hit. Det var i väldigt fint skick, i ett ljust hårt träslag som jag inte har identifierat, men jag målade det vitt i högblank lackfärg.

Bilden är några månader gammal, men bordet ser likadant ut.

kyrkansadellgenheten008.jpg

Jätteläckert bord! Skulle kunna tänka mig något liknande faktist.

Du har jättebra ideer som du visat från din lägenhet, som det med tapet på vanligt IKEA bord :) Jättesmart faktist.

Och de andra borden var snygga och praktiska de med. Har sett liknande bord på blocket men räknat bort dem som "inte min stil", med det är ju skithäftigt med brytningen mot annant i rummet. Ska kolla med andra ögon nästa gång :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 485
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 332
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
884
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka