Annorlunda sadel

G

Gorra

Hittade en sadel i en second handaffär(myrorna) och den hade bossor som gick ned där hästen har sitt bogblad. Jag har aldrig sett det förut. Nån som vet nånting om vad det kan vara för en sadel? Varför har man bossor mot bogbladet, stryper inte det rörelseförmågan?

Nu blir jag osäker på vad du menar... För på alla sadlar jag har sett så böjer bossan ner och fortsätter längs med bogbladet... Precis som du beskriver det... hur menar du att den skiljer sig?

Hej
Kna dte ha varit en manskapssadel? Sök bilder på nätet, de ser ju lite speciella ut, men är himlans bra

Hittade du en sadel på Myrorna? Inte visste jag att dom har ridsaker...

Liknande trådar

Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Kultur Buke, nu behöver vi hjälp! Jag jobbar på Gamla Uppsala Kyrkogård, den som är gammal som jag vet inte vad. Idag uppmärksammade min...
Svar
19
· Visningar
1 057
Senast: Ninnurur
·
Hundträning Var på en träningstävling igår (brukslydnad) och enligt tävlingsledaren och en annan deltagare (båda erfarna) får man inte ha kedja...
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk politik nr 3
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur