Annonsering i forumet.

Acses

Trådstartare
Jag såg en tråd på katt som utgår ifrån en ren annons, jag funderar så klart över hur det kommer sig att tråden får ligga kvar, med tanke på att så gott som alla vet att annonsering på forumet inte är tillåtet.

Är det för att det blivit diskussion i tråden som den får ligga kvar? Och varför tas inte annonsinlägget bort? Finns det någon typ av "gråzon" i regeln om annonsering på forumet?

Detta är ingen kritik mot moderatorerna på det forumet. - Förstår att de inte kan sitta vid datorerna dygnet runt. Jag är bara nyfiken eftersom jag trodde att regler var regler - andra "annonstrådar" som artat i väldigt intressant diskussion har ju tagits bort på de andra forumen.

Sv: Annonsering i forumet.

Och du har förstås klickat på varningstriangeln i tråden, så att de som är moderatorer för just kattforumet, kan få en liten upplysning om tråden, ifall de nu har missat den? Många gånger kan det komma otroligt många nya trådar på ett forum varje dag. Så det ÄR lätt att missa en felaktig tråd.

Mvh

IngelaH
moderator, men inte för katt numera.

Ja, jag är rätt säker på att jag gjorde det igårkväll. - Gjorde jag inte det så ursäktar jag hundra gånger för då har jag drömt det. Men det var inte det jag var intresserad av att veta, utan snarare om annonstrådarna blir "okej" när det väl börjat diskuteras i dem. :)

Näää... annons är en annons, vare sig det diskuterats eller ej. I alla fall enligt hur jag och de andra moderatorerna har läst ihop oss och diskuterat tidigare.

Mvh

IH

Det går inte att ta bort enbart ursprungsinlägget i en tråd, då försvinner hela tråden.

Radannonser och liknande skall inte läggas på forumet de skall läggas under Radannonser.

Annonstråden utvecklade sig direkt till en het diskussion som på många sätt är intressant.
Jag kan tänka mig att man någon gång vid något enstaka tillfälle låter bli att radera en tråd där ursprungsinlägget bryter lite mot reglerna om diskussionen i övrigt är väldigt intressant och givande.

I detta fall gjorde jag precis bedömmningen att just denna "annons"-tråd inte var tillräckligt intressant och givande ;) Framförallt har väl det mesta som stod i den diskuterats vid ett antal tillfällen tidigare och kommer säkert komma upp igen ;)
Det gällde väl mest renrasavel kontra blandrasavel.

Tack! :bow: Nu är jag helt med på noterna!

Jag blev osäker just för att jag tror (nu kan jag inte säga säkert, jag är dock säker på att jag var på väg att göra det) att jag rapporterade den tråden men sedan igår såg att den låg kvar. På forumet där jag är moderator kan vi ändra ursprungsinlägg eller ta bort dem utan att tråden försvinner - men det händer också ibland att vi låter dem ligga kvar trotts att de egentligen bryter mot reglerna då de bidrar till diskussion.

Men nu när jag fått svar så slipper jag fundera mer. :)

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 923
Senast: Nahar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 157
Senast: Hedinn
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 213
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar