Annonsera westernhästar...

S

__sandra__

Jag har märkt att jag stör mig väldigt mycket på folk som annonserar ut sina hästar som westernhästar o så är de aldrig tränade inom western. Rubriker som: "Kanske något för western".. Om man vill ha en grön häst för att skola om så går man ju in under dressyr eller liknande.. Tänk om westernfolk började lägga in westerntränade hästar under dressyr. Enbart riden i pleasure, men kanske något för hoppning? :crazy:

Kanske e jag extra känslig idag, men om jag läser annonser så vill jag läsa om det som rubriken talar om.. :idea:

Ja du, håller faktiskt med dig. Ibland verkar det som om man provat allt innan man sätter in annons under western.
Ex. lite hoppad, lite dressyriden. Kanske något för western ??
Jag är nog också på lite dåligt humör idag. Fick för femtielfte gången höra av engelskryttare - Usch vad jobbigt det var att träna idag. Tror jag skall börja med western istället. Då behöver man inte jobba så mycket. Det är bara att rida med långa tyglar och styra med en hand.
SURE Säger jag. :smirk:
Man skall ju inte bry sig om sånt men ibland blir det bara för mycket när man sliter och tränar och sedan får höra sånt här.

Precis så där sade jag också idag... :o Även om jag faktiskt VET att det inte är så - men lite halvloj westernridning à la gubbe med cowboydrömmar är precis vad som skulle passa mig och mina ömma muskler nu... :rofl:

Fullmåne tjejer och världen är inte riktigt som den skall :devil:.
Sandra, man kan sälja vad som helst bara det har haft en westernsadel o stång i munnen. Jag tror att vi kan ta en av korna och sätta på den en sadel o stång och sedan kanske vi kan tjäna en hacka :idea:. Vi kanske kan bli rika jippie :bump:"Westernriden kossa till salu". :rofl: :rofl: :rofl:

ibland verkar det inte bättre. Folk säger att de rider western och så frågar man vilken gren och vad de kan. Ä, jag rider i skogen... Jaha, men det gör jag med, o min morsa o de flesta jag känner o inte fan rider alla western för det - snarare tvärtom!

Ja det är nästan så man skulle prova..

Ja folk har verkligen inte fattat vad western är.. *suck* Tränar man inte något speciellt så rider man "skogsmulle" oavsett vilken sadel som ligger på hästen.. *suck*

Haha, det där får man nog lära sig att leva med. Så fort en gren blir poppis så är alla hästar som inte går att kategorisera på något annat vis lämpade till den grenen som är poppis.

Att diverse hästar (framför allt alla med minsta droppe quarterblod eller skäckanlag) är "westernämnen" är väl egentligen något som kulminerade för ett par år sedan, nu är det bra mycket mindre.

Nu är det "lämplig till barockridning" som är grejen. Så alla lätta kallblod samt alla som har minsta droppe lippe, frieser eller dylikt, är plötsligt lovande barockhästar :eek:

Ett tag var väl alla travare och araber och korsningar med dessa raser lovande distanshästar också, om jag inte minns fel.

Marknaden styr försäljningsargumenten!

Fullmåne tjejer och världen är inte riktigt som den skall :devil:.
Sandra, man kan sälja vad som helst bara det har haft en westernsadel o stång i munnen. Jag tror att vi kan ta en av korna och sätta på den en sadel o stång och sedan kanske vi kan tjäna en hacka :idea:. Vi kanske kan bli rika jippie :bump:"Westernriden kossa till salu". :rofl: :rofl: :rofl:

....*ASG*.......
Hoppas bara de e en allt bra skön specialsadel som följer med på det köpet..... Annars skulle inte ens jag vilja provsitta på'n!.... *hihihihihih*
:D :rofl: :D :rofl: :D :bump:

Ja det är roligt hur alla skall hålla på med barock nu. Är det för de inte klarade av dressyren, hoppningen eller western ridningen....... vad blir det nästa år då? Spännande upplösning följer.

Nu menar jag inte alla som rider barock har misslyckats i de andra ridgrenarna.

- Jessica - :angel:

eller om hästen/ponnyn är skäck. Då verkar den vara något för western också :angel: :devil:

Tack så mycket Simpe. ;)
Det var ett tag sedan och här verkar det fridfullt.

Fick ditt mail ang regelboken.

Jessica :angel:

Japp, det är onekligen så att om hästen har en rolig färg så är det en westernhäst?!?! Jag trodde inte utbildning hade med färg att göra.. :confused:

Liknande trådar

Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
2 892
Senast: Lycan
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 447

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat