Jag är ridskoleryttare (vuxen) och skulle vilja försöka mig på att bli medryttare, men tycker det är väldigt svårt att hitta en häst. Har fått ett par napp genom bekanta men bägge står för långt bort för att det skulle fungera. Har börjat titta bland annonser men trots att jag bor i en hästtät kommun så finns det inte så många annonser och de som finns är för det mesta för små ponnies, unghästar eller hästar som låter för svåra för mig på beskrivningen. Då och då dyker det upp någon som jag tror kanske skulle fungera men det står nästan alltid att de vill ha någon rutinerad (eller liknande) och det är jag väl knappast efter 2,5 år på ridskola (+några år som barn men räknar jag inte själv för det var 10+ års uppehåll). Är ju dessutom i högsta grad nybörjare när det gäller allt annat (fodring, hämta/lämna i hagen o.s.v).
Så nu funderar jag på att lägga ut en egen annons, men det finns ju hur många annonser som helst av folk som söker medryttarhäst, så frågan är om det är någon mening?
Är det någon som hittat medryttarhäst genom att annonsera? Eller är det någon hästägare som hittat medryttare genom att svara på en annons?
Tar också gärna emot tips på vad som ska stå i annonsen, det här är det jag själv tänkt på:
*Ålder, ort, vikt och längd
*Hur länge jag ridit
*Att jag har bil
*Vad jag själv är ute efter (lära mig hästhantering, mysa i stallet, mängdträning på sits/balans, att hästen ska vara lämplig att hantera för nybörjare och ev. om möjligt traggla lättare dressyrövningar).
Är det något mer jag ska ta med, eller något som är onödigt? Är det bra med mycket information eller är det bättre med en kort annons?
Edit: Kom på en till grej, jag jobbar oregelbundna tider, det kanske kan vara bra att ha med? Innebär ju att jag inte är bunden till eftermiddagar/kvällar utan kan rida på förmiddagarna också.
Så nu funderar jag på att lägga ut en egen annons, men det finns ju hur många annonser som helst av folk som söker medryttarhäst, så frågan är om det är någon mening?
Är det någon som hittat medryttarhäst genom att annonsera? Eller är det någon hästägare som hittat medryttare genom att svara på en annons?
Tar också gärna emot tips på vad som ska stå i annonsen, det här är det jag själv tänkt på:
*Ålder, ort, vikt och längd
*Hur länge jag ridit
*Att jag har bil
*Vad jag själv är ute efter (lära mig hästhantering, mysa i stallet, mängdträning på sits/balans, att hästen ska vara lämplig att hantera för nybörjare och ev. om möjligt traggla lättare dressyrövningar).
Är det något mer jag ska ta med, eller något som är onödigt? Är det bra med mycket information eller är det bättre med en kort annons?
Edit: Kom på en till grej, jag jobbar oregelbundna tider, det kanske kan vara bra att ha med? Innebär ju att jag inte är bunden till eftermiddagar/kvällar utan kan rida på förmiddagarna också.
Senast ändrad: