A

Amelia

Då skriver jag ett inlägg här istället....Hur skulle en annons eller en beskrivning på en häst se ut för att den skulle bli intressant för just dig? Vad skulle den kunna, exteriören, vad skulle du ha den hästen till mm mm??

Det spelar nog mindre roll vad det står i annonsen, så länge ras, ålder kön, prisklass och eventulla övriga uppgifter stämmer på vad jag söker. Man lär sig av sina misstag :angel:.

Det viktiga är vad ägaren säger, referenser och inte minst hur hästen är.

Mycket bra stam och en bra bild där man kan se extriören ordentligt.

Så jag vill ha ålder, höjd, stam, födelseland och en eller helst flera bra bilder. En bild i hagen snett framifrån med täcket på, den kan man låta bli att sätta in, den säger absolut ingenting.

Bilderna skall gärna vara från bägge sidor, väl uppställda med öppna sidan mot kameran och med kameran i höjd med magen på hästen. Framifrån, så att man ser benställning och hovar, benen helt parallellt uppställda. Bakifrån med svansen hållen åt sidan så att man ser benen ordentligt. Benen parallellt.

Ok här är ett exempel på en drömhäst för mig!

9-årigt 5-gångssto visat i 1:a klass med beödmningen 8,23 totalt, rid 8,47. Mycket bra stam e: Askur från Håkansgården ue:Atli fra Sydra-Skördugili (gärna även Ljufa fra Eyrarbakka i stamtavlan). Mankhöjd 132 cm. Väl dressyrutbildad. Tävlad SM i F1, T2/T1 och PP1 med finalplatser. Svenskfödd, eksemfri och spattröntgad utan anmärkning. Lätt att hantera, sko och lasta. Fullständigt orädd och trafiksäker. Snäll att rida men med något mer vilja än nybörjarhästen. :D

Tyvärr finns knappt den hästen. Gör den det är den förmodligen inte till salu och skulle den ändå råka bli till salu så lär den kosta lite mer än ca 50.000... :angel:

Jag har inga planer på att köpa häst nu därmed är det svårt att beskriva önskehästen. En bra annons beskriver hästen (och i viss mån ägaren) korrekt så att den hjälper mig att sålla ut de som passar mig för tillfället. Inte_Ungs annonsförslag verkar perfekt, så det kan jag hänga med på.

Hehe tror inte det! Men kanske nåt liknande som råkar vara en valack - det skulle vara helt OK det med och Örviksfolket säljer ju såna ibland iaf... :D

Men skulle inte det bli litet tråkigt?
Det finns ju liksom inget mer att tillägga till den hästen.
Utan den bör ju ägna resten av sitt liv till avel, och du vill väl rida?

Hehe ok det kan ni ju ha rätt i! En 6-årig valack då, tävlad nationell nivå och inriden av rätt person!

Den bör iaf vara tävlad lite och snäll på banan för att funka som läromästare i lätt klass/öppen klass (så småningom kanske nationell), bra häst på kurser och lyxhäst i skogen! :D Den bör vara tränad i pass också och ha tillräckligt starkt passanlag för att kunna vara läromästare även där! ;)

Inte för att vara petig, men en 6-årig valack tävlad på nationellnivå och som dessutom kan agera läromästare och i pass, är det över huvudtaget möjligt? Hästen kan ha haft max haft 1 sässong på tävlingsbanan nu på vårkanten och lär själv vara nybörjare om än med talang.

:rofl: Det är är en DRÖMbild Lobelia - det har absolut inget att göra med verkligheten! :D

Det trevliga med drömmar är väl om de har iaf möjlighet att slå in? :angel: Fast jag är nog kanske tråkigt realistisk när det gäller drömmar... :p

Jag har samma dröm som dig!! :D

Fast för mig vet jag ju att det slår in snart!! :D

JAAA! :love:
Det är realistiskt! Nu när jag just skrivit det sista på mitt projektarbete så är det väldigt realistiskt :cool:

Hihi :love:

Är det därför jag är så trött när jag vaknar för att jag rider en massa hästar i era drömmar? :angel:

Ja så du får skylla på oss när du somnar på lektionen sen............ :rofl:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
633
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
2 401
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 344
Hästmänniskan Har nu lagt ut mina ponnyer på annons.🥺 Och det gör SÅ ont. Jag vet att det är för deras eget bästa, att de får ett mer aktivt liv med...
Svar
2
· Visningar
625
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter