Anmälda under tio år – nu förbjuds de att ta hand om hästar

I tio år haglade anmälningarna in om att två kvinnor från Vallentuna misskötte sina hästar. Länsstyrelsen höll med, men själva ansåg de inte att det fanns några problem.
Nu förbjuds de att ha hand om hästar.

Ojdå, om det är dom två som jag tror att det är så är det verkligen på tiden att de får djurförbud! Komplett galna människor.

Extremt ledsamt att det verkar som att de får behålla kaninen och det ensamma marsvinet, trots att dessa inte heller skötts ordentligt :cry:

Beter man sig som de har gjort borde man inte få ha några djur alls!

Extremt ledsamt att det verkar som att de får behålla kaninen och det ensamma marsvinet, trots att dessa inte heller skötts ordentligt :cry:

Beter man sig som de har gjort borde man inte få ha några djur alls!
Ändrar de inte på det så lär de väl få förbud för de med tänker jag. Men det är ju lättare att gömma så små djur för folk tyvärr.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 343
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 390
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 492
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama