Anmäla vabb flera dagar på en gång

BernT

Trådstartare
Dottern är förkyld och väldigt hängig. Jag tänker ha henne hemma hela veckan (mån-fre) från föris och alltså vabba. Hon har varit förkyld en gång innan och då höll det i sig i över en vecka så tyckte det var lika bra att säga till på jobbet på en gång att jag blir borta så de kan boka in ersättare.

Iaf, kan man anmäla vabb hos FK mån-fre på en gång eller måste jag gå in och anmäla en gång om dagen? Tycker deras sida är seg och tänkte bespara mig lite irritation om det går att anmäla flera dagar på en gång.

Dottern är förkyld och väldigt hängig. Jag tänker ha henne hemma hela veckan (mån-fre) från föris och alltså vabba. Hon har varit förkyld en gång innan och då höll det i sig i över en vecka så tyckte det var lika bra att säga till på jobbet på en gång att jag blir borta så de kan boka in ersättare.

Iaf, kan man anmäla vabb hos FK mån-fre på en gång eller måste jag gå in och anmäla en gång om dagen? Tycker deras sida är seg och tänkte bespara mig lite irritation om det går att anmäla flera dagar på en gång.

Du gör en anmälan första dagen. När dottern är frisk går du in och gör en ansökan om ersättning, som gäller alla de dagar du varit hemma.

Alltså, bara en anmälan (första dagen) och en ansökan (när du vabbat färdigt)

Du anmäler bara första dagen. När hon sen är frisk igen och du ansöker om ersättning kryssar du i alla dagar du skulle ha jobbat.

Du kan inte anmäla vabb så i förväg, för om dottern tex är frisk på torsdag kan du ju inte heller vabba då.

Men som de andra skriver så är det bara en gång du anmäler resp. ansöker.

Okej låter som jag endast behöver gå in två gånger alltså, vad bra. Kommer hålla henne hemma hela veckan oavsett, bättre hon är helt hundra frisk än att gå dit och smitta andra.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
384
Senast: Takire
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 253
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 694
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
749
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka