Anmäla till utställning första gången, vad skall anges?

bollen__

Trådstartare
Hej!
Om man skall anmäla till en inofficiell utställning, vad är det man brukar ange i anmälan?
Jag hittar ingen info (det är första gången jag skall anmäla!) och det står bara att anmälan skickas till: "email-adress" "per snigelpost". Inget om vad som skall finnas med i den. Jag har mailat dit man skulle vända sig vid frågor men ej fått svar och anmälningstiden går ut i helgen.

Tänkte att ni kloka bukare kanske kunde hjälpa mig!! :bow:

Sv: Anmäla till utställning första gången, vad skall anges?

Hundens fullständiga namn (som står i stamtavlan)
Regnr:
Födelsedatum:
Ras:
Kön:

Klass:

Ägarens uppgifter, namn, adress, tlf.

Tror jag fått med mig det som brukar vara.

DAtum och vilken utställning kan vara bra att ange med.

Anmälningsblanketter finns på SKKs hemsida.

det är olika med olika inoff-arrangörer, men de linduzz räknar upp bör räcka, annars får ju arrangerande klubben skylla sig själva, de måste ju skriva ut vilken information de vill ha in!

när jag anmälde till inoff här i kalmar fick jag även ange min hunds uppfödare :)

Även hundens föräldrars uppgifter (ev. titlar, stamtavlenamn och reg. nr).

Nej det är ju så olika från klubb till klubb, merparten brukar dock vilja ha med dom uppgifterna också :)

Tack snälla ni för svar! Då skall jag skicka in en anmälan. De har fortfarande inte svarat på mailet jag skickade till informationsadressen och jag kan verkligen inte hitta vilka uppgifter de ville ha in, men om jag skickar in det ni skrivit så borde de väl bekräfta om man kommit med iallafall!
Betalar man samtidigt som anmälan eller brukar/får man en bekräftelse och betalar sedan?
Känns ju lite tokigt att betala när de inte ens svarar på frågor, jag tänkte utifall man inte kommer med. Fast jag hittar ingen begränsning av antalet hundar heller så det kanske är så att alla kommer med?!

De brukar sällan ha en begränsning av antal hundar.
Däremot har de alltid ett sista anmälningsdatum och då skall även betalningen vara gjord.
När du gör betalningen anger du hundens namn och regnr. Printscreena lr skriv ut betalningen så kan du alltid bevisa att du har betalat om de skulle vara något.

Aha, jag såg att det stod att det var en begränsning på en annan utställning som var senare så jag tänkte att det var vanligt!
Då kanske jag inte hinner för betalningen hinner ju inte komma in tills imorrn? Sista dag imorgon och de har fortfarande inte svarat på något mail. Tur det finns buke!

knapp

Är det detta som är "titel"?
SE V-09 SE UCH WW-10 NO UCH DK UCH

Precis, det är vilka titlar som hunden har vunnit (championat och vinnarutställningar).

Oki, tack! :bow:
Jag har nog missat att ange dom till den första jag anmälde till. Fast det kanske inte gör så mkt när det är en inofficiell? Kom ihåg det till den andra iaf :)

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 174
Senast: Barbabelle
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 644
Senast: zassoo
·
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 533
Senast: _Elly_
·
Hoppning Hej! I helgen red jag en Reg. 110 bed. A. Klassen efter min var en 120 bed. A. Tävlingsveterinär var på plats men då jag är lärd att...
Svar
16
· Visningar
10 359
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka