Med hänsyn till vad som TS har skrivit i trådstarten, så tror jag att meningen med tråden var att även de (vi) som inte har familj/vänner ska hitta positiva saker i just sitt liv? Jag har ingen "egen" familj och inga direkta vänner heller, och ibland kan jag extremt lätt gräva ner mig i det och frossa i hur hemskt det är, men det finns ju annat i livet som kan vara bra för det.
Sånt som jag är glad över just nu:
- Att våren äntligen är på ingång
. Jag hatar allt som har med de kallare årstiderna att göra, nu är jag mer än redo för vår, och i förlängningen sommar.
- Mitt hus
. Jag har fått möjligheten att bo i det hus som jag har velat ha sen högstadiet, helt galet egentligen. Och jag har äntligen eget stall, så jag slipper allt meck som det innebar att stå med andra.
- Mina hästar och mina katter
.
- Att jag köpte loss shettisen i höstas. Det var en tråkig utgift just då för att den kom extremt olämpligt, jag hade honom på foder innan, men nu är det så värt att äga honom och slippa krångla med att någon annan när som helst kan hitta på olika nycker.
- Att samma shettis har en helt fantastisk liten familj som rider och pysslar med honom.
- Hur konstigt det än låter så är jag faktiskt glad att jag är singel, och hade möjligheten att flytta hemifrån in i
mitt hus, som jag skapar
mitt hem i. Många av mina jämngamla kompisar flyttade direkt från föräldrarna in till en (betydligt äldre) pojkvän i hans redan färdiga hem, och även om de flesta av dem har flyttat till ett nytt gemensamt boende efter det, så kan jag tycka att det är skönt att jag har fått ha något som är helt och hållet mitt eget. Nu har jag inte direkt flyttat från att anpassa mig till mamma/pappa/syskon till att anpassa sig till någon annan, utan har fått mellanlanda i något där jag får bestämma precis hur jag vill ha det.
- Ytterligare en punkt på konstiga-saker-att-vara-glad-över-listan. Att jag slapp fortsätta jobba på mitt gamla jobb. Det var så usel ledning, usel arbetsmiljö, tråkiga arbetsuppgifter och dålig stämning, så även om jag saknar mina kollegor mycket och ekonomin mår direkt illa av att det blev så, så mår mitt psykiska mående bättre av att slippa vara där.
- Nämnde jag att det snart är vår?