Anlägga trädgårdsland

Sv: Anlägga trädgårdsland

haha. Jag odlar potatis direkt i gräsmattan! Lite hästskit under. Växer så det brakar och knakar.
;)

De är väl bara o ta några lämpliga bräder, såg, några spik och en hammare.
Kan man inte lyckas göra detta så bör man nog inte klaga på att det inte blir gjort heller;)

Vill minnas att en pall(krage) har måtten 100cm*80cm men du kan juh göra som precis som du vill

De är väl bara o ta några lämpliga bräder, såg, några spik och en hammare.
Kan man inte lyckas göra detta så bör man nog inte klaga på att det inte blir gjort heller;)

Vill minnas att en pall(krage) har måtten 100cm*80cm men du kan juh göra som precis som du vill

Fast nu är det så att jag har stelopererat kotor i nacken, en nerv från andra kotor ligger i kläm och orsakar bl.a väldig värk och svaghet i ena armen. Så släpa på plankor, såga och spika klarar jag inte längre tyvärr :(

Ska du ha morötter funkar pallkragar bra om du inte vill gräva själv. Men blanda den jorden med sand så trivs moroten bra.
Sallad sås med fördel i blomlåda som sitter en bit från marken så slipper man sniglar :)

Hasselfors har en ny jord som heter just Grönsaksjord som är ekologisk. Jag har testat den i år och tycker att den är väldigt bra. Den är dock ganska dyr så ev kan man ha den överst och ha vanlig planteringsjord längre ner. Den går dock att köpa i storsäck.

Lite OT men är det bara jag som är sjukt trött på alla fula pallkragar?? Okej på dagis och såna ställen, men varför fjutta med såna små rutor som inte ens är en kvadratmeter stora? 10 m2 känns som ett minimum för ett grönsaksland.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
695
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 141
  • Artikel Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
720
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka