Anlägga pool?

Narcissa

Trådstartare
Någon som har gjort det? Hur gjorde ni och vad kostade det?
Vi kan inte göra några markarbeten själva tyvärr.
 
Vår fanns redan tack och lov, men en bekant håller på och planerar nu och han skulle göra det mesta av markjobbet själv och ändå skulle det kosta ca 250 k. Beror väl såklart på vilken sort, men de skulle ha typ 3×6 m. med liner.
 
Någon som har gjort det? Hur gjorde ni och vad kostade det?
Vi kan inte göra några markarbeten själva tyvärr.
Vi byggde pool för några år sedan och hade en budget på max 300' om jag minns rätt, inklusive ett mindre trädäck runtom. Vi klarade oss nog preciiis inom budget tror jag.

Vi gjorde inget själva utan hade totalentreprenad på både gräv och pool. Vi köpte en glasfiberpool från spaobad vilket gjorde byggnationen väldigt smidig. Ett stort hål och sedan plums i med karet typ, som ett gigantiskt badkar. Även elektriker ingick i det pris vi fick, liksom en gäng tillbehör såsom poolrobot, luftvärmepump osv.

Glasfiberpool är verkligen smidigt. Kräver i det närmaste ingen skötsel alls utöver att släppa i veckoklor i breddavloppet, kolla ph ngn gång i veckan och ställa i roboten när smuts samlats på botten. I början av varje säsong snorklar vi runt i poolen med en svamp och torkar väggarna rena från smuts (vi har ett vitt kar, så smutsen syns rätt väl).

Vi köpte en variant med inbyggd trappa vilket vi är sååå nöjda med. Dels smidigt att ta sig i och ur utan den där förnedringsstegen man ska häva sig upp på, dels väldigt trevligt att kunna sitta på trappan i vattnet och ta en kaffe, läsa en bok osv.

Jag önskar att vi valt en något större pool, känns som oavsett hur stor man köper så vill man alltid ha större visserligen, men hade gärna haft kanske 10*4 om jag fått drömma. Då stack priset rejält dock eftersom vi hade behövt göra större åtgärder i trädgården för att få plats, samtidigt som givetvis grävpris och pool blev betydligt dyrare.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
331
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Har fått tillstånd att anlägga vårt nya avlopp nu. I dokumentet som skickades ut från kommunen står det bland annat att jag ska föra...
2
Svar
30
· Visningar
1 317
Senast: bettysmatte
·
Fordon Jag ska in till Usö i morgon och för att slippa krångla med parkering så tänkte jag ta bussen. Men nu är frågan, går länsbussen hela...
Svar
4
· Visningar
373
Senast: Halcyon
·
Fritid Jag ska till Limassol om en månad. Jag ska på ett tredagars bröllop och tänkte mest spendera resten av tiden vid poolen men jag önskar...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp