Anky Salinero Dressyrsadel

stranger

Trådstartare
Ok Såg annons på denna sadel i Ridsport och blev intresserad! Har sökt info om denna sadel både på Buke och andra ställen men det är inte mycket att finna:confused: ... Vem kan säga nåt om denna sadel?? Åsikter, info om prisklass och finns den både i svart och brunt tex m.m. emottages tacksamt!!?? Läcker på bild var den i alla fall men vi vet ju alla att det inte alltid betyder detsamma IRL eller hur;) ...

Sv: Anky Salinero Dressyrsadel

Det är ju inget fel på den, men jag tycker den är lite väl dyr... För 3-4 år sen när den första modellen kom kostade den ju bara 12-14 000...
Och så mycket har ju inte ändrats att den kommer upp i samma liga som t.ex. Passier, Butet osv....... Men ändå kostar den lika mycket... Lägg dina pengar på en bättre sadel där du får mer för pengarna (t.ex. ändringsbar bom osv)...

Ok!! Det är du som har gjort sammanställningstråden om sadlar va!! mkt bra fast jag har bara orkat läsa typ första sidan med just dina sammanställnings inlägg!!

Så om jag får med huvet på sned och hundvalps ögon :D be dig hjälpa mig att få svar på frågan Vilka sadlar som tillhör vilken liga??
typ motsvarar sdlarnas

Ferarri, Jaguar, Porsche
Audi, Passat, Subaru
Ford, Opel osv
Skitmärken he, he

Jag förstår att det är ett hästjobb:D och du behöver inte ta varendaste märke som finns men litegrann sådär!!
Jag har ridit i min gamla älskade sadel i 100 år typ (har dessutom ridit mkt unghästar i hoppsadlar på senaste decenniet) och högaktningsfullt struntat i vad som kommit/finns på marknaden. Men nu börjar verkligheten komma i kapp:cry:

Vart lägger man tex märken som Kieffer, Stubben?? Jag frågade i en annan tråd(rent ridmässigt) om Wellington Kentaur och County vart hamnar de Passier rangade du högt såg jag!! (Min hoppsadel är en underbar gammal sådan!) Vart hamnar typ jaguar, zaldi, hdr, olympic, amerigo, Prestige??

lite fattar man ju själv när man läser nypris men som du skriver en de kostar ju mer är de smakar!!
Och jag menar inte rent vad jag trivs i eller vad som passar hästen för det måste ju självklart provas ut men mer en prisvärdhetssammanställning
Själv skulle jag ju kanske luta mest åt en Audi, Passat, BMW, Subaru - lyxigare variant på ekonomiklass eller hur jag ska uttrycka mej!!

Är det inte pessoa som gör Anky sadlarna? :crazy:

Vet att CB har haft en också men den hette väl Bonfire...

Jo, Anky sadlarna är det Pessoa som tillverkar. Sen finns det ju många märken som har en Anky-modell, men då är det bara att hon har lånat ut sitt namn till modellen, inte märket.

Vi kan säga såhär: Anky är som en Opel - inte ett original för fem öre, inget bra hantverk, ser bättre ut än vad den egentligen är, och när man har haft den så står man där med skägget i brevlådan och man märker vad mycket som faktiskt är fel på den. Men ändå så kostar den ju som en Volvo (Stubben), men Volvon håller hur många år som helst!
Orkar inte göra en sammantställning av alla märken, utan det är ju individuellt vad man gillar. Dock är dessa nya märken inte lika bra som de gamla som har funnit i 50-100 år.

Samma här.. Är inte imponerad av Pessoa överhuvudtaget. Förstår inte varför man köper en Pessoa för 15-20 000 när det finns MYCKET bättre sadlar för samma pris. Man kan ju t.o.m få mycket bättre sadlar för 5-10 000 mindre.... (bl.a. Stubben)

Är det samma som Anky XL?

Vad är det i dessa sadlar som Ni inte gillar? Dålig kvalitet på vad i så fall - har hört många rekomendera just den "nya" Anky XL i alla fall.

Nyfiken och läraktig // Ingrid

Jag har en ANKY XL-06 (alltså med den gamla stoppningen, som är enda skillnaden på den gamla och den nya modellen)som jag är hemskt nöjd med.

Tycker nog att den verkar vara värd sitt pris vad det gäller hantverk osv.

Den är väldigt bekväm, med bra, lagom stöd som inte låser fast ryttaren men ändå hjälper till att sätta mig i en bra position.

Mjuk och skön för känsliga underliv. :o

Betalade 16000kr för min och tycker definitivt att den är värd varenda krona! :love: :love: :love:

Alla Anky sadlar finns att beskåda på www.pessoasaddles.com
Jag tycker alla dessa modeller är överreklamerade och alldeles för dyra i förhållande till vad man får.
Det är nog inte mycket som jag faktiskt gillar med dessa sadlar. Men det är inga dåliga sadlar, men till det priset så kan du få så mycket bättre! Ankysadlarna tycker jag kan jämföras med Knights och Olympic... Dessa sadlar kostar runt 8 000 nya.. Istället för nky som kostar mer än det dubbla..

Riktigt bra sadlar är från tyska och engelska sadelmakerier som har funnits länge. Finns en del italienska/franska med som har riktigt fina sadlar som är KVALITET, men alla dessa nya märken ska man akta sig för enligt mig. Gillar inte Amerigo och Equipe heller t.ex. Det är relativt nya märken, och det märks på kvaliten! De är SVINDYRA, men lädrets färg släpper snabbt, lädret håller inte lika hög kvalitet som hos engelska märken som t.ex. Albion eller liknande osv osv...

Liknande trådar

C
Utrustning Jag har alltid haft svart läder till mina hästar. Svarta träns, tyglar, martingals, sadlar, you name it. Men nu... har jag köpt en BRUN...
Svar
15
· Visningar
1 431
Senast: CeciliaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka