Sv: Anky Salinero Dressyrsadel
Ok!! Det är du som har gjort sammanställningstråden om sadlar va!! mkt bra fast jag har bara orkat läsa typ första sidan med just dina sammanställnings inlägg!!
Så om jag får med huvet på sned och hundvalps ögon
be dig hjälpa mig att få svar på frågan Vilka sadlar som tillhör vilken liga??
typ motsvarar sdlarnas
Ferarri, Jaguar, Porsche
Audi, Passat, Subaru
Ford, Opel osv
Skitmärken he, he
Jag förstår att det är ett hästjobb
och du behöver inte ta varendaste märke som finns men litegrann sådär!!
Jag har ridit i min gamla älskade sadel i 100 år typ (har dessutom ridit mkt unghästar i hoppsadlar på senaste decenniet) och högaktningsfullt struntat i vad som kommit/finns på marknaden. Men nu börjar verkligheten komma i kapp
Vart lägger man tex märken som Kieffer, Stubben?? Jag frågade i en annan tråd(rent ridmässigt) om Wellington Kentaur och County vart hamnar de Passier rangade du högt såg jag!! (Min hoppsadel är en underbar gammal sådan!) Vart hamnar typ jaguar, zaldi, hdr, olympic, amerigo, Prestige??
lite fattar man ju själv när man läser nypris men som du skriver en de kostar ju mer är de smakar!!
Och jag menar inte rent vad jag trivs i eller vad som passar hästen för det måste ju självklart provas ut men mer en prisvärdhetssammanställning
Själv skulle jag ju kanske luta mest åt en Audi, Passat, BMW, Subaru - lyxigare variant på ekonomiklass eller hur jag ska uttrycka mej!!