Animalintex

gulkiwi

Trådstartare
Hur använder ni det och till vad? Har hört att det skall vara jättebra!

Om man vill använda det mot mugg, är det bäst att ha det torrt, varmt eller kallt då? Känns som att det torra är bäst då man inte gärna vill hålla muggen fuktig.

Sv: Animalintex

På krustig mugg skulle jag använda våt Animalintex i ett par/tre nätter och ingenting på dagarna så det får lufta. Sen ev torr animalintex eller "vanlig" salva (finns ju en uppsjö av olika). Den våta animalintexen löser upp krustorna samtidigt som den "drar ut" det som finns under och läkningen kan påbörjas utan att nya krustor hinner bildas. Animalintex är ju på inget vis gratis... Men man kan ju prova några dagar och sen hålla upp och se hur det går och ev upprepa efter några dagar igen om det inte blir bättre. Ang varm eller kall så häller jag alltid på nykokt vatten och sen väntar man tills det blivit lagom svalt eller helt kallt. Eftersom mugg inte är något som behöver kylas hade jag lagt på det när det blev svalt nog att inte brännas.

Obs ingen salva samtidigt som Animalintexen. Det ska vara helt rent under. Börja inte med någon salva förrän du är "färdig" med animalintexen.

IGEN... I övrigt använder jag Animalintex på t.ex. sticksår och hovbölder. Även andra småsår ibland om de inte börjar läka av sig själv tillräckligt snabbt. Tycker att det hjälper på det mesta =D

Jag tyckte det var så svårt att lägga ett omslag med det i karleden så jag provade ett tag med att bara använda den att badda med direkt efter tvätt, blöt då.

Och den löser ju verkligen upp allt, dock tyckte jag inte det blev bättre på sikt. Men man kanske ska ha ett omslag egentligen.

Muggen fick vi, efter massa testade grejer, till slut bort med vanlig Helosan + Microbalans för magen.

För att tillägga, Animalintexen är SUVERÄN till allt annat, speciellt när man fått lite lymfangitvarning på sår.

Liknande trådar

Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: CarEr
·
Hundträning Lägger tråden på Hund och tänker att jag får bäst svar här eftersom problemet härrör från hundpromenaderna. Vad har ni för skor när ni...
Svar
11
· Visningar
770
Senast: Bluefish
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
302
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
502
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka