Animal-intex multikompress

Elina8

Trådstartare
Efter en skada i stallet har fick vi göra ett förband. Hovslagaren hjälpte till och vi plockade fram allt från stallapoteket som kunde tänkas behövas. Bland annat så hade vi en förpackning med animal-intex multikompresser som vi tog slut på. Eftersom vi skulle behöva lägga om förbandet ett tag så åkte vi för att fylla på apotekvlådan.

HS770008.jpg

Såhär ser de ut om någon känner igen

Döm om min förvåning när jag hittade EXAKT samma kompress, samma storlek och allt, och den kostade hela 9 gånger så mycket som den vi hade hemma. Den som låg öppnad (nästan slut) hemma hade kvar sin prislapp och vi köpte den i den lokala ridsportsbutiken, där jag var och kollade nu. På den gamla prislappen (inte mer än ett år gammal) stod det 20 kronor. Men NU KOSTAR DE 179:-:eek:

Varför kostar de så mycket helt plötsligt. Jag vet att den är köpt där, och när jag kollade runt om den fanns i andra affärer så kostade de runt 150 kronor, plus minus typ 20-30 kronor.
Men hur kommer det sig att de ökar priset så mycket??

Någon som vet varför eller var man kan hitta billiga kompresser som är lika bra? Eller om det går att hitta dessa till bättre pris någonstans så får ni gärna PM:a:angel:

Senast ändrad:
Sv: Animal-intex multikompress

Hööks har en som heter STERIL INTEX, MULTIKOMPRESS...Nu vet jag inte om det är någerlunda samma som den ni hade i stallet men den kostar 49kr.

Jag fyndade 3 st för 10kr/st på Tradera för nån månad sen.

Animalintex har väl alltid varit ganska dyra?
Den du köpte tidigare måste ha varit felmärkt.

Immer

Jag håller med Immer Köpte Animalitex för många år sedan ooch har för mig att det var ganska dyrt ?
Ska kolla imorgon om jag hittar något pris på den .

Mvh Mia

Animalintex var när den kom för några år sedan betydligt billigare nu när den är inarbetad stiger priset nästan för var månad känns det som. Men bra är de rackarna och jag har i alla fall inte sett några liknande av annat märke, men tar gärna emot tips om någon annan vet, förbrukar för tillfället 1 förpackning om dagen och det svider ju lite i plånboken.

Animalintex är ju inte en vanlig kompress utan är ju en specialare för att dra ut skit. Till hovbölder är de helt outstanding och likadant till infekterade sår. Inget man använder som "kompress" på vanliga sår, de skall ju blötas i varmt vatten innan de används.

Kan inte hööks vara något liknande då?
Där står att den även kan användas som våt-kall-pch varmomslag.

Annars har Hööks även en kompress som heter ABSORBERANDE KOMPRESS som ska hjälpa till att "dra ut" sårvätskan.
Den kostar 10kr st

Mycket bra pris på detta finns på Scandifarm. Sätt www framför och punkt se efter...

Vet inte vad det blir med porto, har ej beställt själv än.:banana:

Animalintex har väl funnits i drygt 15 år, så nytt är det ju inte direkt. Var dyrt redan då men jag köpte en storpack för att det blev billigare per st och har fortfarande kvar av den. Funkar fortfarande bra och tack och lov har jag inte behövt göra av med allt för många sedan inköp, har dock inte sett den så mkt ute i butikerna.

Rena undermedlet! :bow:

De vi har på min skola (exakt samma) kostar runt 70-80 kr och kan köpas på EKO.

Apoteket har en bra kompress också som har exakt samma funktion, kommer ej ihåg exakt vad den heter men animal.. någonting :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 317
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag...
2
Svar
29
· Visningar
5 828
Senast: Torktumlare
·
Övr. Hund ... det här är:) Jag kan avslöja så mycket att det är en ras som jag möjligen skulle kunna tänka mig (om ni kommer ihåg min tidigare...
2
Svar
20
· Visningar
4 531
Senast: Lilahnee
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 319
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar