Ångtvätt- resultat och pris?

linnlarssonn

Trådstartare
Det är dax för den årliga stallrengöringen och för att unndvika stela axlar och att kroppen behöver återhämta sig i tre veckor efter städningen så har jag funderat på att anlita en firma som ångtvättar! Ena hästen är under behandling för hovskabb så vill att allt ska vara rent och inga bakterier kvar när det är dags att stalla in hästarna igen. Har fyra stora boxar och en stor stallgång, är det någon som har använt sig av ångtvätt med bra resultat? Och vad har ni fått betala ungefär? Skriv då gärna hur stort stall ni har tvättat :)

Högtryckstvätt då? Det värsta om man använder det tycker jag är att sopa undan allt vatten, men det beror ju på hur avrinningen ser ut. Att få boxen ren går smidigt med det i alla fall tycker jag, i alla fall om man jämför med hink och skurborste.

Det är dax för den årliga stallrengöringen och för att unndvika stela axlar och att kroppen behöver återhämta sig i tre veckor efter städningen så har jag funderat på att anlita en firma som ångtvättar! Ena hästen är under behandling för hovskabb så vill att allt ska vara rent och inga bakterier kvar när det är dags att stalla in hästarna igen. Har fyra stora boxar och en stor stallgång, är det någon som har använt sig av ångtvätt med bra resultat? Och vad har ni fått betala ungefär? Skriv då gärna hur stort stall ni har tvättat :)
Det blir fantastiskt bra resultat med ångtvätt. Värmen från ångan gör att smutsen löser upp sig och det blir så rent och fint, snabbt går det också! Tog ca 5 timmar för 11 boxar+ väggar vid stallgången. Ett stort plus är att du slipper stora mängder vatten, vilken underlättar om man inte har en brunn i närheten.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 021
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka