Angående westernutrustning

cowgirl81

Trådstartare
Och hästens färg, vad passar och vad passar inte.
Tex: Jag har ett ljuslila träns, vad kan ja ha för färg på sadel och vad bör hästen ha för färg för att de ska se bra ut på tex tävling. Bör jag ha svart sadel och ljuslila pad under. och kanske ljuslila skjorta och svarta byxer.

Sv: Angående westernutrustning

Nån som vet var man kan få tag på lila western saker. tex pad, benskydd med mer.

Prova att googla lite så har du flera träffar. Man får ju inte tipsa om länkar här. Det finns många affärer inne bland Bukes länksidor, western.

Skydd vet jag finns, och filt finns i lila.

Ska du köpa hästen efter tränset? :confused:

Lila är snyggt men på träns och sadel är jag nörd och tycker enbart läder är snyggt och det ska då vara av någon naturlig färg (alla nyanser av brunt, ej svart, vitt eller färgat) på westerntävling.

Däremot är det snyggt när man står ut från mängden och matchar kläder och sadelpad tex. Och benskydd om man rider i klasser man får ha det osv. :banana: Där är ju lila en perfekt och snygg färg!

Spelar väl ingen roll vilken färg hästen är sålänge du själv tycker det är snyggt!
Jag gillar tex inte rött på fuxar. Det ser jag dock jämt! :p

Ska man ha mörkt eller ljust läder på en häst som är ljus palomino????

Och hästens färg, vad passar och vad passar inte.
Tex: Jag har ett ljuslila träns, vad kan ja ha för färg på sadel och vad bör hästen ha för färg för att de ska se bra ut på tex tävling. Bör jag ha svart sadel och ljuslila pad under. och kanske ljuslila skjorta och svarta byxer.

Vad har hästen för färg?

Och snöa inte in dig på en färg utan kombinera med annat, det är kanske inte så kul att stå med 100 lila saker och inte något i nån annan färg om du tröttnar på lila...

Jo jag är ju en färgnörd hade jag kunnat hitta en en sadel som är lila/svart så hadde jag köpt den. Fast såg en som var rosa/svart för ett tag sen. Gillar ej de bruna och naturfärgade lädergrejjerna, ser så trist ut. Hitta en sida i amerika som säljer neonfärgade grejjer till westernhästar, fanns bröstor curbstrap träns grimmor paddar. Vet ej än vad hästen kommer ha för färg. Letar nämligen häst, och de lutar åt en mörkbrun eller svart/vit skäck. de är dom jag har kollat på. Men även hitta en skimmel som är fin och kan passa mig.

Jo jag undrar om ni skulle sätta på era hästar utrustning i färg, tex nylon westernträns med neon färger eller lite mörkare färg. Och använda bröstor, paddar och benskydd i färg. Funderar på det här med eget företag och ta hem såna grejjer. Så man kan matcha med mer. Kommer även ta hem vanliga westernträns och lite olika bett från amerika.

Westernryttare brukar inte vilja ha nylonsaker. Ser det ytterst sällan på westernhästar. Men neonsaker säljer till främst ponnyryttare. Men där finns det redan några företag som har fräcka saker i roliga färger.

jag föredrar läder, brunt eller möjligen svart. en del pole bending - och barrelraceryttare har ju dock ganska starka färger på sin utrustning.

jag föredrar läder, brunt eller möjligen svart. en del pole bending - och barrelraceryttare har ju dock ganska starka färger på sin utrustning.

Jo, de tar ut svängarna. På flera sätt:D Nu är ju just de grenarna inte så stora i Sverige.

Jag föredrar att matcha pad, skjorta och benskydd. Träns och sadel tycker jag ska vara i läder.

Men skulel ni vilja ha såna där skrikiga färger på pad benskydd med mer.

Men skulel ni vilja ha såna där skrikiga färger på pad benskydd med mer.
Jo...:o jag tycker att det är läckert
Caplio%2017.04.2006%2015-26-06.JPG

Mja smååå små tycker jag inte de grenarna är.

Ok, då har jag fel då. Hur många aktiva finns det? Hur många tävlingar per år? Visste inte att det var stort i Sverige. När jag bodde och tävlade på Wras tävlingar i Sverige så var det aldrig sådana klasser, men det är ju 4 år sen nu.

Allmänt vill vi ha sadel och träns i enkelt kvalitetsläder, tooling är olika från ekipage till ekipage

Pad/filt, benskydd, skjorta är det man normalt sett sätter färg på

Dessa brukar ju dessutom matchas och då tycker i alla fall jag att det är snyggare med någon enkel stilren färg

Om du funderar på ett eget företag ska du konkurrera med priset

Det är ju ingen direkt nyhet att underleverantörerna/de svenska westernbutikerna lägger på x antal hundralappar för något man kan köpa i USA, tulla och importera till ett humant pris

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
0
· Visningar
75
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: MML
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
740
Senast: Raderad medlem 142658
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka