Angående kg-däckeln

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Lavendel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 899
L

Lavendel

Hejsan!

Görs kg-Däckeln bara i one size, går det alltså att ha Däckeln både på stor häst och Islandshästar, om man reglerar gjorden?
Mvh. :)

Sv: Angående kg-däckeln

Den är mycket justerbar så det går säkert att ha den på både häst och ponny. Tror det finns att köpa till en mindre maggjord så man kan ha den ner till shettis också

Den tillverkas bara i en storlek, det är längden på gjorden man får anpassa efter hästen som agtatoon skrev.

Isladshäst kan säkert ha gjorden men den blir nog för lång för en shettis. Jag använde min AE-däckel på min shetlandsponny men den var för lång i sidorna och han fick skav. Däremot passade AE-däckeln i ponnystorlek mycket bättre.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
628
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
12
· Visningar
893
Senast: Velig
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 149
Senast: Ajda
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
596
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka