Sv: Angående: "Att dröja med barnafödande"
Ja, man orkar ju mycket mer när man är ung. Jag skulle inte pallat den takt jag höll då, idag. Men jag tyckte det var roligt. Det var kul att klara sig, det var kul att visa att det fungerar utmärkt även om man inte går efter "regelboken".
Jag jobabde också extra när jag pluggade men hade mycket mer tid med mitt barn än om jag "bara" haft ett heltidsjobb.
Extrajobbet var ju på helger och kvällar och barnet hade ju en pappa.
Ah, då är jag med.
Jag flyttade hemifrån som fjortonåring och hade sedan studielån för att plugga på gymnasiet, samtidigt som jag arbetade extra på några olika jobb. Sedan var jag mammaledig ett år med längstanivån + extrajobben och min sambo stog för resten av fiolerna, efter föräldraledigheten återgick jag till fulltidsstudier med studielån + jobb.
Ja, man orkar ju mycket mer när man är ung. Jag skulle inte pallat den takt jag höll då, idag. Men jag tyckte det var roligt. Det var kul att klara sig, det var kul att visa att det fungerar utmärkt även om man inte går efter "regelboken".
Jag jobabde också extra när jag pluggade men hade mycket mer tid med mitt barn än om jag "bara" haft ett heltidsjobb.
Extrajobbet var ju på helger och kvällar och barnet hade ju en pappa.