Ang tömkörning

Mirre

Trådstartare
Hur får man eg hästen att gå i form vid tömkörning :confused:
Är det inte stor risk att man bara får en häst som knäpper
av i nacken? Fast det är väl en träningssak kanske?

Lyckas inte riktigt förstå hur det funakr. För man måste ju aktivera bakdelen för att få hästen i rätt form. Förstår inte hur det funkar vid tömkörning. Nnå som vill förlara??

Du har ju framåt drivande hjälp via röst och pisk när du t-kör. Personligen tkr jag att det är mkt lättare att se hur hästen rör sig vid t-körning än när jag rider. På så sätt kan man motverka den där knäppningen i nacken. Så egentligen så är det precis samma sak som när man rider, enbart det att man ju har en annorlunda hjälp. och bättre överskådan över hästen.

oki jo det är ju sant visserligen.
man har ju framförallt bättre koll på hästens bakdel.

ja den brukar jag kunna glömma bort väldigt lätt annars.. Man har ju bara huvudet framför sig. ;)

Lycka till med t-körandet iaf! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 389
Senast: mars
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
569
Senast: Myzan87
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 093
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar