Visst det är skillnad och jag menade det inte som att hästarna skulle vara på pass känsliga varelser att de inte tål lite hårda tag emellanåt... Men att som Jägersroprofilen som diskuteras i inlägget komma och påstå att hästar inte känner av pisken tycker jag mest får honom själv att framstå som en idiot... Min förra donna gick inte att driva med pisk. Så fort hon märkte pisken mot baken small det... Driva utan pisk - OK, med pisk - PANG. Likadant om man var tvungen att tvätta sår som sved eller om massören var här och hon var lite öm... Det small i boxväggarna och dessutom kunde man riktigt se hur hon skitade ordentligt för att få in en träff på den stackars massören... Om hon inte var öm då var det inga problem!
Det jag ville få sagt var bara att även om det inte gör ont känner dom ju av drivningen... Annars skulle det väl inte vara någon vits med den?
Det jag ville få sagt var bara att även om det inte gör ont känner dom ju av drivningen... Annars skulle det väl inte vara någon vits med den?