Ang. spödrivning på travare under lopp.

Visst det är skillnad och jag menade det inte som att hästarna skulle vara på pass känsliga varelser att de inte tål lite hårda tag emellanåt... Men att som Jägersroprofilen som diskuteras i inlägget komma och påstå att hästar inte känner av pisken tycker jag mest får honom själv att framstå som en idiot... Min förra donna gick inte att driva med pisk. Så fort hon märkte pisken mot baken small det... Driva utan pisk - OK, med pisk - PANG. Likadant om man var tvungen att tvätta sår som sved eller om massören var här och hon var lite öm... Det small i boxväggarna och dessutom kunde man riktigt se hur hon skitade ordentligt för att få in en träff på den stackars massören... :crazy: Om hon inte var öm då var det inga problem!

Det jag ville få sagt var bara att även om det inte gör ont känner dom ju av drivningen... Annars skulle det väl inte vara någon vits med den?

fast dom känner ju även om man tar in dom, om man vill förflytta dom i sidled, eller ta ner dom från en galopp....det är ju mer en situation än smärtsamt...stridens hetta känner dom ju av, och har du en hetsande kusk så känner dom ju det också...mot om du är skalman o sovklockan har ringt :rofl:

Tjurskallar har man ju haft, dom som inte tål drivning...varför dom är tjuriga mot tex spö, har ju säkert en egen historia, det är ju individuellt

jag tror även att man lägger egna känslor med i behandling av hästar ..jag tex har ALDRIG haft nån fjompig häst ang skador/sår...för jag förväntar mig aldrig att dom ska fjompa sig...ett sår gör man rent...punkt slut.
men VET" du att din häst är känslig, så beter du dig därefter :p :p

Liknande trådar

Trav Efter lite problem med galoppträningen för ett tag sedan insåg jag att problemet sitter i sadeln, jag la ut sadeln på annons men har...
Svar
3
· Visningar
2 340
Senast: Tagliabue
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 803
Senast: skuggi
·
Hästvård Kan redan nu varna för långt inlägg, tror jag, men ska försöka korta ner historien så mycket som möjligt... Har haft min häst i 6 år...
Svar
15
· Visningar
4 904
G
Hästhantering hoppas tråden är i rätt kategori nu ;-) Lång text, men jag skulle vara så otroligt tacksam om ni orkar läsa igenom och ge era åsikter...
2
Svar
20
· Visningar
4 218
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar