ang speedway

isa__

Trådstartare
Nu är det så att jag inte har någon som helst erfarenhet av speedway. Har endast använt mig av cedar oil och liniment av olika slag.
Så jag vet inte riktig hur det är med detta blister/liniment, om man ska göra på något liknande sätt som man gör med cedar (?)

Har några funderingar som jag hoppas att jag kan få svar på :bow::

1. Ska jag gnugga eller bara "dra" över en gång på det skadade området?
  2. Lindade eller inte lindade ben?
  3. Ska jag blistra 2 grr/dag under 2-3 dagar som det står på flaskan?
  4. Hur tycker ni som är flitiga användare av detta, ger det någon effekt? bieffekter?

Sv: ang speedway

Nu är det så att jag inte har någon som helst erfarenhet av speedway. Har endast använt mig av cedar oil och liniment av olika slag.
Så jag vet inte riktig hur det är med detta blister/liniment, om man ska göra på något liknande sätt som man gör med cedar (?)

Har några funderingar som jag hoppas att jag kan få svar på :bow::

1. Ska jag gnugga eller bara "dra" över en gång på det skadade området? Vi brukar ta en linimentborste och borsta in.
  2. Lindade eller inte lindade ben? Lindar med padd o bandage
  3. Ska jag blistra 2 grr/dag under 2-3 dagar som det står på flaskan? Här blir det i regel bara en gång per dag men det är mer av bekvämlighetsskäl. Effekten torde bli bättre om man gör två gånger
  4. Hur tycker ni som är flitiga användare av detta, ger det någon effekt? bieffekter? Sambon är helt övertygad om Speedways effekt, själv är jag inte lika övertygad. Hästar med känslig hud kan få små hudflagor som en reaktion. Inget farligt dock.

tiotiotiot

jag provade lite speedway för en stund sedan på mina onda knän.
Men inget händer, hur lång tid tar det innan det ska börja verka :eek:?

Om det inte blir mer än så här, så blir jag mycket besviken :mad:

Jag har provat de flesta hästliniment som jag använt till hästarna på mig själv och det är bara att konstatera att med de flesta märker man ingenting alls. Effekt kan de ha ändå.

Btw, blev du inte väldigt gul på knäna?? :D

jag får väl hoppas att det har effekt på hästen iaf!

Hahah! jo jag tänkte ju som inte på texten "leg paint" men märkte ju ganska snabbt att min fick en vacker gulfärg :rofl:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 655
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 874
Senast: alazzi
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 704
Senast: Dandylinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka