Ang skötbord

Mynta2

Trådstartare
Varför görs skötbord så korta ? Tex Ikeas sniglar, 72 cm lång...det har ju våran 7 månaders vuxit ur. Varför görs inte skötbord som en tex växasäng så man kan anpassa längden efter barnet ? Sen en anna sak, varför gör man inte kanterna högre på ett skötbord ? Så många fallolyckor som det trots allt sker på ett skötbord borde väl någon kommit på den uppfinningen ? Man kan väl göra uppfällbart skydd på sidorna. Ibland fattar jag inte hur tillverkare tänkt sig.

Sv: Ang skötbord

Vi gjorde så att när lillkillen kunde vända sig själv började vi byta på golvet. Har en madrass på golvet där vi byter blöja än idag. Grabben är nu 17 månader och jag skulle verkligen inte vilja ha honom på nåt skötbord.

Sv: Ang skötbord

Vill man ha ett rejält skötbord får man nog punga ut med mer pengar, kort och gott. Men i och med att de blir större tar de mer plats, jag tycker också att det borde finnas enkla skötbord men med högre kanter. Men IKEA är ju inte ensamna om att tillverka sådana, finna ju många att välja på i barnaffärer.

Vi köpte ett från IKEA, tror det var Leksvik, men inte det som finns på hemsidan. Dock med byrå under och utfällbar/borttagbar skötdel. Det är riktigt höga sidor på, och stor skötdel där det är en två dm kvar på sidan om själva bädden. Den var inte gratis, men vi använder den dagligen så den är väl värd vad den kostade.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka