Ang.mätintyg m.m

lis

Trådstartare
En stallkamrat har köpt en ponny. Passet är inskickat till avelsföreningen för ägarbyte (varför vet jag inte). Men nu vill hon starta en tävling nästa helg och har inte passet:crazy: Där har hon ju mätintyg också.. Tyvärr så tänkte inte hon (eller föräldrar) på att kopiera mätintyget utan endast vaccinationen. Kollar dom alltid mätintyg på tävling? Ponnyn är 142cm så någon risk för att hon skulle vara för stor finns inte. Antagligen kommer passet i veckan och problemet löst,men jag blev lite fundersam eftersom jag aldrig haft ponny själv.

Sv: Ang.mätintyg m.m

Jag var med på en dressyrtävling där en tävlande inte hade mätintyg på sin ponny. (Detta vet jag för att jag känner ägaren, men jag vet inte varför de inte hade det.) Rätta mig om jag har fel någon, men är det inte så att egentligen får man inte starta om man inte har mätintyg på sin ponny, eftersom det är ju beviset på att ponnyn är den höjd man ger ut att den är?
Men de brukar ju inte kolla upp mätintyget? ;)

Sv: Ang.mätintyg m.m

Kollar dom inte mätintygen vid tävling?? Jag trodde man visade det samtidigt som vaccinationen. Men som sagt,jag har aldrig haft ponny själv så jag har ingen aning.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 247
Senast: alazzi
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 477
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka