Ang. katter och päls

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Icka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 770
I

Icka

Är det så att långhårskatter (tex. ragdoll, som är aktuellt i detta fallet ;) )fäller mer än korthåriga?
Eller känns det bara så för att det är längre hår?
Ska man kamma en korthårskatt också och i så fall med vad för borste?

Sv: Ang. katter och päls

Olika pälstyper fäller olika mycket. Bland korthåren brukar det yra päks runt britter, medans korater, rexar, orientaler och burmor tex fäller minimalt. Långhårspäls märks ju mycket mer, jag tror inte raggisar fäller enormt mycket egentligen. Mina katter som ju är "väldigt korthåriga" brukar jag borsta med gummikarda för att bli av med päls om de vårfäller, och med svinhårsborste för att de tycker det är så skönt. Pälsvården behövs ju egentligen inte, utan det är mest för att det är mysigt, och för att det är skönt att borsta bort lösa hårstrån utomhus istället för att ha dem i sängen.

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
424
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 217
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
515
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Katten finns inte längre. Kvar finns tre generösa lådor med kattsand, plus en halv förpackning. Använt Ever Clean. Jag har städat ur...
Svar
6
· Visningar
718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka