Ang. Butterfly Flip's embryotransfer

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Thesen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 975
Sv: Ang. Butterfly Flip's embryotransfer

Vilken hingst blev det då ? Läste någonstans för ett tag sedan att de skippat For Pleasure eftersom det bara gick att få fryst. Man spolar väl dem ganska snabbt igen är väl inte många dagar efter betäckningen eller har jag fel ?

Flippan är inseminerad med Cardento!

Ja, hon ska spolas på söndag, är nog betäckt lördag tror jag. Hingstvalet blev mer eller mindre helt styrd av spermatillgång. Ev blir det fler betäckningar under säsongen och kanske med andra hingstar.

Valde de cardento?? Ett förvånande val tycker jag, undrar vad för avtal hon får med Flyinge då...
fantasilöst. Alla gånger att det ligger någon form av överenskommelse därbakom.

Nä, jag tror inte det utan just det att det blev så bråttom att seminera. Han var väl den bästa kandidaten beträffande spermatillgång och dito kvalité. Det är jätteviktigt när man ska göra ET!

Hon kommer säkert att betäckas fler gånger under säsongen och det är inte alls säkert det blir med samma hingst.

Jag är inte så insatt i ämnet ET men har några funderingar. Varför gör de inte det hela nere i Europa där de bästa hingstarna finns? Verkar ju konstigt att de inte har tagit reda på tillgänglighet på sperma innan det är dax???

ja jag håller med dig, Alladin, det verkar ju vara hafsverk om "det blev bråttom" som Athena säger.

Men anledningarna kan vara många; Flyinge ställer upp med sto och allt, kostnaden blir noll, vilken fantastisk reklam för dem om Flippans "förstfödde" blir med en Flyingehingst - eller Malin B kanske insisterar på att ha henne hemma

Flyinge ställer inte upp med sto! Inte heller med "allt", de har inget med det att göra. Hon står inte heller där utan i N-köping hos KD. Och naturligtvis är en av anledningarna att Malin ska tävla henne, det hade ju funkat dåligt om hon stod nere i Europa.

Jag vet att inte bara Flyingehingstar varit på tapeten så det är inte anledningen till att det blev Cardento.

Spermatillgängligheten kan ju faktiskt variera från dag till dag även bland de hingstar vi vanliga dödliga har på vår lista...

Athena, mina konspiratoriska teorier håller tydligen inte ;)
Cardento är säkert ett jättebra val, det är ju så som du säger, att man har flera på "listan" och det får bli den som funkar bäst för dagen . kanske timmen i det här fallet, såpass insatt är inte jag.

Bara att önska dem lycka till

En poäng om man skulle korsa Flippan & Carnute är att båda vunnit Europafinalen i göteborg...

hehe bra poäng! dessutom är de bruna bägge två :d

Samt att båda vunnit Världscup tävlingen i Geneve (stavning?)
Och så har dom 2 nordiska ryttare.. Samt att dom vunnit nåt mer =P

Liknande trådar

R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill... 12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 878
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?