Ang att bli dräktig

M

metropxx

Jag måste fråga.

Jag har 4 katter, två honor och två hanar. Det är som två par.
Ett par där både honan och hanen är snart 2 år och det andra paret är honan 1½ år och hanen 1 år.

Ingen är kasterad eller steriliserad.
Honorna har löpt några gg.

Men de blir inte dräktiga.
Finns det någon anledning?

Är de för unga?
Har ju läst här på forumet att vissas 7 månaders honor har blivit dräktiga.

Det roliga är när honorna löper (ej samtidigt) så är det bara "rätt" hane som försöker på rätt hona, alltså paren. Aldrig att den andra hanen försöker nått.

Sv: Ang att bli dräktig

Nej alla är perser (med stamtavlor)

Jag läste i senaste kattliv att Perserkatterna först brukar bli könsmogna vid ca 1,5 års ålder.
Har själv en okastrerad Perserhane på 2 år!!:love:

Aha, annars kunde man tänkt sig att de attraherades bara av samma ras.... eller nå't.

Jag har en själv en hane på 1½ år som fått försöka para ett antal gånger utan att lyckas. Enligt många som jag pratat med så är vissa katter väldigt sena och kanske inte lyckas innan de är 2 år. Försök med en erfaren hane på din äldre hona, man ska helst inte ha två "oskulder" tillsammans utan till en oerfaren hane ska man helst ha en erfaren hona och tvärt om. Har du dom avelsförsäkrade kan du även få en fertilitetsundersökning betald av försäkringsbolaget (kanske är olika hos olika bolag).

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
661
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 913
Senast: Badger
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 252
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag har ju två katter och bor på gård, men än så länge är de innekatter. Båda kastrerade, en hona på 2 år och en hane på 9. Hanen är en...
Svar
3
· Visningar
756

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka