Ang ämnen i trådarna !

Mynta2

Trådstartare
OM någon skriver en tråd som RIKTAR sig till speciella hund-ÄGARE...DVS: Blandrastråden..Där det helt oskyldigt bara ställdes simpla frågor. VARFÖR handlar då merparten av tråden om: Vi som inte gillar blandrasaveln osv..Varför lägger ni er i en tråd som inte ens är riktad till er ?? Det var ju en tråd RIKTAD till de människor som nu har en blandras pga av 1-100 anledningar..Villket ni nu inte vet ett smack om, varför dom skaffade hunden.... Varför då lägga in tex: Det finns så många Rottisblandningar, Ja ,jag är emot blandrasaveln...osv. Ärligt talat: Vill man debattera skriver man väl: tex så här: Vem är för och emot blandrasavel..ge exempel...Men inte om en tråd riktar sig till en viss grupp..Varför ska ni då lägga er i ? Vad får ni ut av detta ? Bara frågor var det ju..som urartade i för eller emot...Har ingen lärt sig LÄSA inlägg eller analysera vad som skrivs ?

Sv: Ang ämnen i trådarna !

:rofl: :rofl: :rofl: Skulle tro att Toudi (?) var mycket medveten om vad reaktionen skulle bli på tråden om man tittar på liknande trådar.. :smirk: Se´n om man inte vill att folk ska skriva "fel" saker i tråden så ska man nog inte överhuvud taget lägga ut en tråd... :cool:

Det spelar väl ingen roll vad man *tror*..är det inte ämnet i sig som är avgörande ? Trådar spårar ju ut hur som helst här..det är väl inte syftet med ett inlägg tror jag.

Jag tycker att det är intressant när trådar hoppar mellan ämnen. Om de inte gjorde så, skulle forumet och trådarna vara tråkiga. Det är ju i dessa trådar som diskussionerna verkligen kommer igång.

Men visst ibland hugger det lite väl emellanåt. Men det är ju inte på något sätt unikt för hundforumet.

Nog vill jag påstå att: det är unikt här på Bukefalos. Detta Hundfourum..Aldrig jag vart med om så mycket smutskastning som här..Jag håller inte med dig ang om att det är kul när man byter ämne..OM man skapar en tråd om ett visst ämne..nog fan vill man väl att detta ämne ska handla om det man nu gjorde sig besväret att skriva om. Kan man inte ta dispyterna i egen tråd ?

Hon får skylla sig själv, helt enkelt. Hon skrev en rad om att hon planerade att ta en kull på sin blandras, och självklart kommer det reaktioner då.

Hade hon inte gjort det, hade tråden säkerligen inte spårat ur så pass mycket.

Det är absolut inte unikt på buke. Jag ser det i alla forum jag besöker, vilket är 4 st inkl buke.

Håller fullständigt med.... Att inlägg på diverse forum spårar ur är mer en regel än ett undantag :smirk:

Jag ser det som såhär:

På ett forum är det fritt att diskutera, det betyder att man inte kan få medhåll eller klapp på axeln alla gånger, eller att bara "vissa" får svara på "vissa" inlägg.

Det betyder också att trådar kan byta riktning eller hamna lite på sidospår.

Eftersom jag vet att du syftar på tråden som Toudi skapade så ber jag dig läsa den här meningen:

skall bli intressant å se om de är någon som försöker såga mig nu när ja så stolt berättar om min blandis och hennes framtidplaner.

Hon provocerar ju lite själv, det kan man inte sticka under stolen med.

Och om man nu ska läsa inlägget noggrant och följa det som trådskaparen skrivit ja då är det enkelt: Hon skriver att det ska bli intressant så då kan man tolka det som att hon vill höra !

GaurdianAngel skrev:
Det är absolut inte unikt på buke. Jag ser det i alla forum jag besöker, vilket är 4 st inkl buke.

Exakt! Jag håller till på ett antal fler forum än buke och smutskastning samt "heta" debatter förekommer ju överallt. Sen är det ju synd att vissa har svårt att diskutera utan att involvera personangrepp, men man måste även tåla lite om man väl ger sig in i en diskussion :smirk: .

Sen är det ju stor skillnad på att provocera och diskutera...

*knapplån*
Diskussionerna på detta forum med Hund som rubrik är heta ibland men det brukar ju lösa sig på något sätt,visst det finns vissa som verkligen går in för att trampa på vissa men det är bara synd om de "få". Jag tycker det kan vara värre på hästforumet då, där de verkligen attackerar folk ibland och skriver att de är okunniga o borde inte ha häst osv.Frågar man inget får man inget veta men därav behöver de inte få kastat i ansiktet att de är värdelösa som häst/hundfolk.
Skillnad på råd/tips o rena nedvärderande personuttalanden.

*lånar* De som i de flesta fall börjar med smutskastning och personangrepp är de som inte kan argumentera för sin sak och inser att dom har fel.. Då kommer skiten som ett brev på posten.......

Men om man skulle skapa en ny tråd var gång man kom in på sidospår skulle det ju inte gå att hålla isär trådarna...

Personligen tycker jag att det är possitivt att trådarna byter inriktning, på det sättet föds intressanta diskusioner.

Däremot är det syd att vissa som sitter på bra kunskaper och erfarenheter ibland använder en så nedlåtande ton, förstår att man blir irriterad när man försöker och försöker förklara en sak, men det är som att prata med en tegelvägg, men lite vänligare inställning första gången tack, annars vågar folk snart inte fråga!..

Också tråkigt med folk som inte kan ta till sig andras åsikter, och som avslutar med barnsliga uttalande när de inte kan argumentera för sin sak!

kan också säga att jag har svårt för att ta folk som förkortar ord o.dyl på allvar... känns som det är skrivet av en nioåring...

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 598
Hundavel & Ras Jag skriver nu inne på ett annat forum om schäfern som sällskapshund och jag är så gott som den enda som påstår att schäfern är en...
2
Svar
37
· Visningar
5 750
Senast: Disen
·
Hästmänniskan Nu kommer alla tro att det handlar om avlivning, men så är inte fallet. För ett år sedan ganska exakt så kastade jag ut min sambo...
2
Svar
33
· Visningar
4 457
Senast: Gimlan
·
S
Hundhälsa Använder mig utav mitt anonyma nick. Iaf, det är så att vi ska flytta in till stan, vi har två hundar. Hundarna är uppvuxna på...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: skrocken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst