I

isla

vad gör jag? Får så attans ont i "rumpknölarna av min sadel (som alla andra hårda sadlar jag testat). har provat några med bra stoppning i sätet och det funkar ok, men sadeln som nu sitter på min häst passar henne super, men dock inte min lilla rumpa.

Så har nån några bra tips på vad jag ska göra?

Sv: Ändskav

Det finns "gel" sitsar att köpa att sätta på sadeln. Finns bl.a på hööks.

Massor med chips och godis! Då får du en mjuk dyna du alltid bär med dig. :idea:

Jag köpte denna gelsits till min ömma bak! Fungerade faktiskt okej. Inte lika ont som annars, men visst kändes det fortfarande! Värt ett försök att prova iallafall. Annars kanske man kan ha nån sorts ullsits, men vet inte hur det är...

Jag rider med en rumpvärmare i ull på sadeln när jag rider distans och den fungerar jättebra och är mycket mjukare än gel-sitsen, som jag inte tyckte det var någon större skillnad med. Men smaken är väl som baken :D

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·
Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka