Ändring av villkor för anläggningsavgift

lizzie

Trådstartare
Är det OK att helt plötsligt ändra vad som ingår i anläggningsavgiften?

Jag fick igår reda på utav en insatt person i vår fälttävlanssektion att ÄNTLIGEN så har det blivit beslutat att sätta upp en stor kätting över vägen upp till vår ena terrängbana. Visst jag kan förstå att de inte vill ha okynnesridning på terränghindren och det går mycket bra att hängna in de hinder som det handlar om. När de nu sätter upp denna kätting över vägen så hindrar de även framkomsten till en av våra dressyrbanor och att kunna skritta av hästen på ett stort gräsgärde.

Fick till svar att vi minsann får nöja oss med den dressyrbanan som finns. :crazy:

I vår anläggningsavgift så ingår det tillgång till terrängbanan och alla utebanor plus ridhuset. Det är billig anläggningsavgift, men man får slita arslet av sig också för att hålla det i hyfsat bra skick :crazy:. Har ingen anställd som sköter det hela.

När det är väldigt torrt så dammar den dressyrbanan som vi är hänvisade till, vilket gör att närmsta grannen blir galen. Jag förstår verkligen varför, jag skulle också blir galen - det är inte lite damm vi pratar om... För att visa lite hänsyn så har man då kunnat rida upp till den övre dressyrbanan för att slippa damma ner grannens trädgård. Om någon rider lektion så har man kunnat gå iväg till en annan bana för att slippa störa.

Den personen som jag pratade med igår var bara överlycklig över att få sin älskade terrängbana stängd.... H*n vill helst inte att det finns några hästar på anläggningen över huvud taget... :confused:

Jag framförde önskemål att om det är så att vi ska få ha mindre att rida på, ja då kan de ju minska anläggningsavgiften. Jag rider själv inte i terrängen, men jag har tyckte det har varit asbra att kunna skritta fram/av ute på detta gärde istället för att behöva hålla till på en dammig dressyrbana hela ridpasset.

Vad tycker ni??? Är det helt OK att helt plötsligt bara ta bort banor som ingår i en anläggningsavgift utan någon som helst förvarning eller diskussion. Ska priset vara detsamma eller är det läge att se över prissättningen??

/Lizzie

Vet när vi hade problem i min förra klubb att förbundet när vi frågade sa att styrelsen behöver tyvärr inte lyssna på enskilda medlemmar annat än på årsmötet. :(

Men å andra sidan kan medlemmarna kräva ett medlemsmöte om minst 10% av medlemmarna är med på det.
Och då tex tvinga styrelsen att avgå.

Det är sagt att vi ska ha ett allmänt möte nu i augsti, dock har det inte kommit ut någon kallelse ännu, så när det mötet ska bli av vete gudarna...

Jag har ifrågasatt beslutet hos styrelsen och efterlyst ett allmänt möte där vi kan diskutera frågan. Vet att det är fler än jag som reagerat på detta. Det står i stadgarna att styrelsen har rätt att ändra pris på stallhyror osv, men att ändra i vad som ingår i anläggningsavgiften mitt i en period, hittar jag inga uppgifter om. Om man ändrar avtalet inför nästa period är ju en sak, men ändra bara så här mitt i en period, det gillar jag inte :mad:

Så som styrelsen beter sig för tillfället, så kan man fundera på om de vill ha några medlemmar över huvudtaget... :crazy:

/Lizzie

Nuvarnde styrelse vill säkert ha många betalande medlemmar, som inte säger ngt utan bara finner sig i styrelsens nycker tror jag... :mad:

Ett tecken på att det inte funkar som det ska på anläggningen. Är att det är väldigt få uppstallningar. Det finns 20 st boxplatser på anläggningen. Det brukar vara fullt och en liten kö. Sommartid kan det ju vara lite rundgång, hästar som är på bete, får andra stallplatser osv. Men NU.... Det är totalt 7 st uppstallningar, fördelat på 3 olika stall.... (finns 5 stall). Dessutom är kön för att hyra box totalt obefintlig :confused:

Vissa tycker det är jättebra att det inte är så många uppstallningar, mindre hästar som sliter på anläggningen :confused:, men de som står uppstallade sköter även anläggningen... för tillfället ser det verkligen för djävligt ut rent ut sagt :crazy: Jag har själv stått där i 3 år och aldrig sett på maken. Inte kul alls att åka dit :cry: Klubben förlorar ju en massa pengar på uteblivna stallhyror, men det görs inget för att få in folk på anläggningen. Mycket konstigt...

Men, men... klubben vill väl ha en massa tävlingsryttare som medlemmar. Betalar ju medlemsavgift osv, men sliter inte på anläggningen (som förfaller bra av sig själv) :angel:

/Lizzie

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka