Ändrade kvalregler

FT_ryttare

Trådstartare
Enligt ridsports hemsida så ändras kvalreglerna för kat. D pga för få kvaltillfällen i Msv A.

""Kval och final i Msv B i stället

På grund av för få kvaltillfällen i Msv A kommer kval till SM i fälttävlan för kategori D-ponny i år att ridas i Msv B, så även i finalen.

Detta beslutades vid ett extra årsmöte vid fälttävlans kommitténs styrelse.
Undantaget från TR gäller endast för år 2006 på grund av för få kvaltillfällen i Msv A.

För att kvalificera sig till SM i fälttävlan ska ekipage inom en 14 månaders period till och med helgen före SM ha genomfört en Msv B-klass med högst 20 hinderfel i uthållighetsprovet.""

lite tråkigt tycker jag som anser att SM ska gå i Msv A men de blir väl såhär när de inte finns tävlingar.

Sv: Ändrade kvalregler

Håller med.

Det är stor skillnad på msvb och msva, Sm kommer mer bli mer än dressyr tävling med en runda i skogen, tur man har lämnat ponnytiden:smirk:

Nä, usch. Way to easy! SM kommer ju bli som en vanlig regional
tävling i ex. Mantorp nu ju...

fälttävlansnörd skrev:
Nä, usch. Way to easy! SM kommer ju bli som en vanlig regional
tävling i ex. Mantorp nu ju...
Skulle inte Mariestad hålla i ponny-SM iår elr har jag missförstått det hela?? :crazy: :crazy:

Jo Mariestad håller ponny-SM i år.

Vad jag menade var att när man nu väljer att ha SM i msv b istället för msv a så blir det precis som en vanlig regionaltävling, som ex. mantorp (som har msv b), eller dagstorp, eller ryttis, ja, alltså som vilken annan tävling som helst. förstår du nu? :p

:angel: Jaha, okej nu e jag med! Trodde du menade att Mantorp skulle ha själva SM:et! :angel:

(Fälttävlansnörd) ska du vara med i SM???
Det blir nog fler som är med i år...

ja det är väl tanken i alla fall.

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: Snurrfia
·
Avel Lyfter ut inlägget om detta från annan tråd, detta är ju värt att ha en egen tråd om. Tycker själv att det är i stort sett identiskt...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 383
Senast: poff
·
Dressyr Här är TR-ändringarna inför nästa år: http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_15920/scope_0/ImageVaultHandler.aspx Spontana...
Svar
1
· Visningar
1 206
Senast: JoCfin
·
Hoppning Är det någon som vet hur många ekipage som kvalat till ponny SM i år efter att de nya reglerna har införts? Själv tycker jag att...
Svar
5
· Visningar
1 576
Senast: skjona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka