ändrade atg uppgifter

L

Love_energy

När jag köpte min dam Agena förra året gick jag in och tittade på atg.se för att kolla starter och vinst m.m. då stod där som ägaren sagt att hon sprungit in ca 280 000 sek på 18 starter. nu står det 179 000 på 20 starter...:eek:

Kan det hänt nåt med atg uppgifter eller är det nåt fuffens pågång?

Nu lät jag väldigt kritisk men bara undrar :cry:

Sv: ändrade atg uppgifter

Nu står det 176 700 (19 450 bonus) på 20 starter....

Heter din häst bara Agena? Isåfall har jag ridit henne massa gånger när hon stog på Jägers.

Nu står det 176 700 (19 450 bonus) på 20 starter....

Heter din häst bara Agena? Isåfall har jag ridit henne massa gånger när hon stog på Jägers.

Ja hon heter bara Agena. var roligt att du har redit henne, måste bara fråga hur tyckte du hon var då i psyket, har du nån bild på när dy tränar henne?:d (träning eller tävling?)

Men det är ju fel summa enligt när vi köpte henne?

När jag köpte min dam Agena förra året gick jag in och tittade på atg.se för att kolla starter och vinst m.m. då stod där som ägaren sagt att hon sprungit in ca 280 000 sek på 18 starter. nu står det 179 000 på 20 starter...:eek:

Kan det hänt nåt med atg uppgifter eller är det nåt fuffens pågång?

Nu lät jag väldigt kritisk men bara undrar :cry:
Via mina kontakter på SG så har det framkommit att de nu aktuella uppgifterna är de korrekta. Det gick inte att hitta något spår av att hon hade 280 000 på kontot, så det måste ha blivit något fel när ni kollade för ett år sedan.

Tack det var vänligt av dej. men nåt är galet

Är de tagna av banan så spelar det väl ingen roll längre hur hästen gick där?

Jag tror att de flesta tittar på hkp-talet, antal segrar stoet har tagit samt avkommor/syskons prestationer. Om hon har tjänat 200 000 eller 300 000kr tror jag inte spelar så stor roll. Prissummorna har förändrats så mycket de senaste åren och skiljer sig mellan banorna att det är svårt att bedömma hur bra stoet var på intjänade pengar.

Det är dock en väsentlig skillnad på en häst som har tjänat 200 000kr och en som kanske har fått ihop 15 000 kr!

Vad ska du betäcka med?

jag vet inte riktigt, har inte så stor koll på hingstarna och vad som skulle passa min dam, du kanske har nån ide?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka