Ändra sadel

hanny

Trådstartare
Hej!
Jag undrar hur mycket man kan ändra på en sadel. Den ligger perfekt på hästen och han verkar nöjd med den. Däremot saknar jag stöd för skänklarna och saknar stöd vid knäna. Går detta att fixa hos en sadelmakare? Känns onödigt att byta bara för mattes skull...

Ha de!
hanny

Sv: Ändra sadel

det går att sätta dit större stöd, men kan tänka mig att det är dyrt, så frågan är om det inte är bättre att köpa en ny?

Sv: Ändra sadel

Det går att sätta dit stöd, men tänk på att lädret inte alltid täcker stöden (beroende av hur stora dstöd du vill ha). Tror inte det är så dyrt, kanske en tusenlapp.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 127
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 191
Senast: sweep
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 189
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka